LOTR-dag

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

LOTR-dag

Inlägg av Hexmaster » 26 december 2006, 00:31

Så fick jag äntligen till den maraton-visning jag funderat på så länge; att titta igenom alla tre filmerna i en följd.

Eftersom det är frågan om de långa versionerna så blev det också en rejäl sittning; 11,5 timmars film tror jag det var, vilket med de synnerligen välbehövliga rasterna blev hela juldagen, från morgon till kväll. Annars tittar jag inte särskilt mycket på TV, vilket nog bidrog till upplevelsen s.a.s., för bitvis var det nästan fysiskt arbetsamt; "like butter spread over too much bread" är just så det kunde kännas.

Så även om jag inte rekommenderar förfarandet förbehållningslöst (och absolut inte tänker göra det till någon sorts tradition!) så är det roligt att ha det gjort. Och det gav berättelsen något extra, när man följde den från början till slut. Tror heller inte att det bara var visuell övermättnad el.dyl.

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 27 december 2006, 00:11

Vill bara säga att jag och några polare gjort detsamma ett par gånger. Fixa lokal, slänga in projen och hifi-anläggningen och sen är det bara att titta. Fast en pizzapaus är att rekommendera...

Användarvisningsbild
Mako
Medlem
Inlägg: 797
Blev medlem: 4 oktober 2004, 19:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Mako » 1 januari 2007, 09:14

Även jag har avklarat samma maraton. Efter den långa tiden i soffan var man hyffsat stel.

preat
Ny medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 11 juli 2007, 22:38
Ort: Göteborg

Inlägg av preat » 12 juli 2007, 00:55

Det händer väl att mn kör en riktig genomkörare.. :)

Den gången då jag enbart sett de "vanliga" dvd versionerna och jag redigt glad komem med alla 3 extended, då va de fest :D Och nog blev jag smått förvånad hur de över huvudtaget kunde ge ut de "vanliga" versionerna.. Det saknades ju en hel del viktiga saker..

Skriv svar