Så fick jag äntligen till den maraton-visning jag funderat på så länge; att titta igenom alla tre filmerna i en följd.
Eftersom det är frågan om de långa versionerna så blev det också en rejäl sittning; 11,5 timmars film tror jag det var, vilket med de synnerligen välbehövliga rasterna blev hela juldagen, från morgon till kväll. Annars tittar jag inte särskilt mycket på TV, vilket nog bidrog till upplevelsen s.a.s., för bitvis var det nästan fysiskt arbetsamt; "like butter spread over too much bread" är just så det kunde kännas.
Så även om jag inte rekommenderar förfarandet förbehållningslöst (och absolut inte tänker göra det till någon sorts tradition!) så är det roligt att ha det gjort. Och det gav berättelsen något extra, när man följde den från början till slut. Tror heller inte att det bara var visuell övermättnad el.dyl.
LOTR-dag
- Belisarius
- Medlem
Det händer väl att mn kör en riktig genomkörare.. 
Den gången då jag enbart sett de "vanliga" dvd versionerna och jag redigt glad komem med alla 3 extended, då va de fest
Och nog blev jag smått förvånad hur de över huvudtaget kunde ge ut de "vanliga" versionerna.. Det saknades ju en hel del viktiga saker..

Den gången då jag enbart sett de "vanliga" dvd versionerna och jag redigt glad komem med alla 3 extended, då va de fest