teman och budskap i härskarringen?

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
bombadill_dyrkaren_2k
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 februari 2005, 17:22
Ort: Malmö

teman och budskap i härskarringen?

Inlägg av bombadill_dyrkaren_2k » 16 februari 2005, 17:29

hej... jag ska då göra en utredande uppsats och behöver en massa information, länkar, citat, utdrag osv. som berör olika teman och "hemliga" budskap i hans böcker om härskarringen.

Gärna mycket om vänskap, religion och miljöförstöring som är rätt diskussionsvänligt i just hans böcker... men gärna annat om ni vet nåt bra ämne att diskutera kring. :)

tack på förhand

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Ge och ta !

Inlägg av Ori » 16 februari 2005, 21:26

Ett litet tips för att du ska få igång någon diskussion alls är att du själv börjar :wink: !

Alltför ofta görs det inlägg i denna stil (även om ditt är ett av de bättre :) ) och det är ofelbart att det antingen ignoreras :( eller bara får sura svar i stil med "gör din läxa själv" :x . Visar du lite initiativ med att lägga fram konkreta frågor eller påstående så ökar chansen att du får svar :o .

Kasta in ett litet köttben för att få igång hundarna alltså.... :lol:


Vad gäller hemliga budskap så kan du prova att söka på allegori 8O för att få lite att börja med :roll: !

/Jörgen

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 16 mars 2005, 18:40

Om du letar efter hemliga budskap ska du nog läsa DaVincekoden istället. För vad jag förstått är handlingen i Tolkiens böcker just vad som står på sidorna. :)

Men jag kan ju ha helt fel också naturligtvis. Tolkiens böcker kan utgöra grunden för ett hemligt sällskap som ska rädda världen. Personligen tvivlar jag, men vem vet... (konspiratorisk smiley)

/Tomas

Skriv svar