ROTK: Extended

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Nayya
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 19 januari 2004, 18:08
Ort: Mina Skogar

Inlägg av Nayya » 9 oktober 2004, 10:43

Nån som vet om man kommer kunna köpa alla tre förlängda verisionerna i nån "specialbox - alla TRE sagan om ringen filmerna till priset av..."

Det var väll själva releasedatumet den här disskutionen handlade om från början? :roll:

Martinus
Medlem
Inlägg: 231
Blev medlem: 11 november 2003, 19:52
Ort: Göteborg

Inlägg av Martinus » 11 oktober 2004, 17:02

Nayya skrev:Nån som vet om man kommer kunna köpa alla tre förlängda verisionerna i nån "specialbox - alla TRE sagan om ringen filmerna till priset av..."
Med största sannolikhet kommer en sådan att släppas så småningom också. Jag har redan hört rykten om en samlingsbox med bioversionerna. Men i nuläget är inget datum bestämt.
Nayya skrev:Det var väll själva releasedatumet den här disskutionen handlade om från början? :roll:
Jo. 10 december.

Albert
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: 11 april 2002, 12:51
Ort: Helsingborg

Inlägg av Albert » 11 oktober 2004, 18:32

Martinus skrev: Jag har redan hört rykten om en samlingsbox med bioversionerna. Men i nuläget är inget datum bestämt.
Den har funnits i handeln länge...

Martinus
Medlem
Inlägg: 231
Blev medlem: 11 november 2003, 19:52
Ort: Göteborg

Inlägg av Martinus » 11 oktober 2004, 20:50

Albert skrev:
Martinus skrev: Jag har redan hört rykten om en samlingsbox med bioversionerna. Men i nuläget är inget datum bestämt.
Den har funnits i handeln länge...
Ja, jag råkade upptäcka det sedan. :) Bioversionerna på dvd eller vhs har dock aldrig intresserat mig, så jag förmodar att jag har redigerat bort den ur minnet för att den inte skulle ta upp onödig plats.

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Boxar, boxar, ständigt nya boxar....

Inlägg av Ori » 18 oktober 2004, 22:04

Även om det säkert inte är purfärskt så upptäckte jag idag att det finns lite information kring ROTK EE samt en "totalbox".

ROTK EE samt ROTK EE CE släpps 2004-12-10. Filmen blir 240 minuter lång ! CE innehåller en staty av Minas Tirith (signerad av PJ) samt en skiva med musiken ifrån hela trilogin.

Hela trilogin i EE släpps som en 12-skivors box 2004-12-10.

Det kan nog bli en hel del hårda paket under granarna i år :P !

Användarvisningsbild
maal
Medlem
Inlägg: 776
Blev medlem: 27 mars 2004, 15:17
Ort: Sverige

Inlägg av maal » 18 oktober 2004, 23:14

Hoppas bara att Saurons talesman är med... saknade honom utanför portarna.

Användarvisningsbild
Sarvi
Medlem
Inlägg: 5930
Blev medlem: 25 mars 2002, 09:00
Ort: Sverige

Re: Boxar, boxar, ständigt nya boxar....

Inlägg av Sarvi » 18 oktober 2004, 23:22

Ori skrev:Hela trilogin i EE släpps som en 12-skivors box 2004-12-10.

Det kan nog bli en hel del hårda paket under granarna i år :P !
Nice! Tack Ori, den infon har jag väntat på länge!

Jag lär få skaffa mig två hårda paket - en trilogibox och en dvd-spelare.

:D

Användarvisningsbild
Johan Ekstrand
Medlem
Inlägg: 528
Blev medlem: 23 februari 2004, 09:18

Inlägg av Johan Ekstrand » 18 oktober 2004, 23:40

maal skrev:Hoppas bara att Saurons talesman är med... saknade honom utanför portarna.

Jodå, såg en skymt av honom i trailern

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem
Inlägg: 1427
Blev medlem: 1 april 2002, 20:33
Ort: Sveriges centrum, Örebro

Inlägg av Gothmog » 19 oktober 2004, 00:01

Han är med och rejält grym är han också, hans inhop kommer bli efterlängtat.

Kul detalj om hans utseende är att t.e.x hjälmen var först menat åt Sauron själv. Det var innan man visste om han skulle återuppstå i tredje filmen eller ej.

Användarvisningsbild
maal
Medlem
Inlägg: 776
Blev medlem: 27 mars 2004, 15:17
Ort: Sverige

Inlägg av maal » 19 oktober 2004, 15:44

Såg trailern nu och där var han ju....
Någon som hur slutet kommer bli, mer som i boken eller som det var i bioversionen?

Användarvisningsbild
Johan Ekstrand
Medlem
Inlägg: 528
Blev medlem: 23 februari 2004, 09:18

Inlägg av Johan Ekstrand » 19 oktober 2004, 21:30

Mer som i boken efter vad man hört, jag vet inte om det är sant med det sas ju att Cristopher Lee blev högst förtörnad när hans korta erövring av Fylke inte fanns med.

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 20 oktober 2004, 11:24

Johan Ekstrand skrev:Mer som i boken efter vad man hört
Var har du hört det?

Alla rykten och rapporter som jag har läst tyder på att Fylkes rensning inte är med och att Sarumans död sker någon helt annan stans...

Martinus
Medlem
Inlägg: 231
Blev medlem: 11 november 2003, 19:52
Ort: Göteborg

Inlägg av Martinus » 20 oktober 2004, 14:33

Johan Ekstrand skrev:Mer som i boken efter vad man hört, jag vet inte om det är sant med det sas ju att Cristopher Lee blev högst förtörnad när hans korta erövring av Fylke inte fanns med.
Nej, det har du missförstått. Rensningen av Fylke har aldrig filmats över huvud taget.

Saruman kommer att dö i Isengård i början av filmen -- Ormstunga skär halsen av honom och välter ner honom från Orthancs balkong varpå han spetsas på ett stort kugghjul (man kan se hjulet ifråga skymta förbi i bioversionen), varefter Ormstunga blir skjuten av Legolas. Det var att den biten utelämnades som förargade Christopher Lee.

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem
Inlägg: 1427
Blev medlem: 1 april 2002, 20:33
Ort: Sveriges centrum, Örebro

Inlägg av Gothmog » 20 oktober 2004, 14:33

Om ni kollar på extended-trailern när Gandalf & CO rider igenom Isengård fram till Orthanc så ser ni ett kugghjul i bakgrunden med lite taggar på...fem spänn på att Saruman blir nerputtad på det av Gríma.

Användarvisningsbild
Johan Ekstrand
Medlem
Inlägg: 528
Blev medlem: 23 februari 2004, 09:18

Inlägg av Johan Ekstrand » 20 oktober 2004, 22:46

Martinus skrev:
Johan Ekstrand skrev:Mer som i boken efter vad man hört, jag vet inte om det är sant med det sas ju att Cristopher Lee blev högst förtörnad när hans korta erövring av Fylke inte fanns med.
Nej, det har du missförstått. Rensningen av Fylke har aldrig filmats över huvud taget.

Saruman kommer att dö i Isengård i början av filmen -- Ormstunga skär halsen av honom och välter ner honom från Orthancs balkong varpå han spetsas på ett stort kugghjul (man kan se hjulet ifråga skymta förbi i bioversionen), varefter Ormstunga blir skjuten av Legolas. Det var att den biten utelämnades som förargade Christopher Lee.

Aha då har jag fattat fel hela tiden :oops: , tack för korrigeringen.

Skriv svar