ROTK: Extended

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

ROTK: Extended

Inlägg av Gatzu » 18 september 2004, 18:02

Vet någon när den förlängda versionen av Konungens Återkomst släpps?

Användarvisningsbild
Gandalf
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: 27 april 2002, 15:37
Ort: Arda

Inlägg av Gandalf » 18 september 2004, 21:00

Jag är inte säker men jag har hört att den kommer i mitten eller första halvan av desember..

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem
Inlägg: 2236
Blev medlem: 10 april 2002, 11:25
Ort: Torde framgå

Inlägg av Dalmas » 18 september 2004, 21:18

De två andra har släppts till julhandeln.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 18 september 2004, 21:23

Nja de 2 andra släpptes ju i November.

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem
Inlägg: 2236
Blev medlem: 10 april 2002, 11:25
Ort: Torde framgå

Inlägg av Dalmas » 18 september 2004, 21:25

Ja och vad är det om inte annat än till julhandeln?

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 18 september 2004, 21:36

Det är tidigare än julhandeln :wink: bara så du vet 8) Nah du får ursäkkta men jag är bara lite otålig på att få se den förlängda versionen så jag vill helst mer ha ett mer specifikt datum.

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem
Inlägg: 2236
Blev medlem: 10 april 2002, 11:25
Ort: Torde framgå

Inlägg av Dalmas » 18 september 2004, 22:07

Jag är också otålig. Då blir det nämligen alla tre förlängda med projektor och 5.1-ljud. 3an känns rumphuggen i den korta versionen på ett sätt som de två första inte gjorde.

Martinus
Medlem
Inlägg: 231
Blev medlem: 11 november 2003, 19:52
Ort: Göteborg

Inlägg av Martinus » 18 september 2004, 23:14

14 december är den mest pessimistiska bedömning jag hört. Den kommer dock inte före 1 december, så mycket vet jag.

Användarvisningsbild
Gandalf
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: 27 april 2002, 15:37
Ort: Arda

Inlägg av Gandalf » 18 september 2004, 23:59

Vart har du hört det datumet?
Jag har för mig att jag har hört (vet inte vart ifrån) att den inte skulle komma förns tidigast den 16:e.. Men jag hoppat på tidigare.. 8O

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 19 september 2004, 00:55

14:e december, säger de på TheOneRing.net:
http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1094664750

Användarvisningsbild
Gandalf
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: 27 april 2002, 15:37
Ort: Arda

Inlägg av Gandalf » 19 september 2004, 01:58

Det låter ju trevligt att det finns ett datum att se fram emot nu iaf...
Den här gången ska jag inte förboka den på internet för att få den samma dag den släpps hemskickad.. Båda gångerna jag har gjort det tidigare har jag fått den över en vecka efter att den har släppts "pga slut i lager" eller nåt..
Vet nån exakt vad som kommer att bli extra i filmen på den??
Det ända jag vet är att det ska komma en 8 minuter lång sen på "Sarumans stämma".
Och vad det är för staty som följer med, jag har sett bilder på både minas tirith och minas morgul, men jag vet inte vilken man får med för det kan ju knappast finnas plats för båda..

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 19 september 2004, 11:42

Gandalf skrev:Det låter ju trevligt att det finns ett datum att se fram emot nu iaf...
Den här gången ska jag inte förboka den på internet för att få den samma dag den släpps hemskickad.. Båda gångerna jag har gjort det tidigare har jag fått den över en vecka efter att den har släppts "pga slut i lager" eller nåt..
Jag har alltid beställt från http://www.webhallen.com och mina DVD filmer har alltid kommit i tid.

Användarvisningsbild
Gandalf
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: 27 april 2002, 15:37
Ort: Arda

Inlägg av Gandalf » 19 september 2004, 12:21

MarcuS Schober skrev:
Gandalf skrev:Det låter ju trevligt att det finns ett datum att se fram emot nu iaf...
Den här gången ska jag inte förboka den på internet för att få den samma dag den släpps hemskickad.. Båda gångerna jag har gjort det tidigare har jag fått den över en vecka efter att den har släppts "pga slut i lager" eller nåt..
Jag har alltid beställt från http://www.webhallen.com och mina DVD filmer har alltid kommit i tid.
Ok, jag kanske ska ge det en chans och hopps att jag får den på det utlåvade datumet.. Jag har alltid beställt från ginza och det är inget jag rekomenderar, inte cdon heller, jag har beställt lite cdskivor där en gång, och det stod att alla fanns i lager, ändå fick jag vänta i över tre veckor på dom. Så jag tänker inte chansa på att dom är snabbar mer RoTK EE.

Martinus
Medlem
Inlägg: 231
Blev medlem: 11 november 2003, 19:52
Ort: Göteborg

Inlägg av Martinus » 19 september 2004, 16:09

Gandalf skrev:Vet nån exakt vad som kommer att bli extra i filmen på den??
Det ända jag vet är att det ska komma en 8 minuter lång sen på "Sarumans stämma".
Det stod något om det här på http://www.theonering.net i förra veckan. Det är runt 50 min nya scener, så det blir en hel del.

Bl. a., i slumpmässig ordning allteftersom jag kommer ihåg det:

* Sarumans död
* Faramir och Éowyn i Läkandets hus
* Merry svär trohetsed till Théoden
* Gimli och Legolas leker en suplek
* Gandalf konfronteras med nazgûlkungen i Minas Tirith; nazgûlen knäcker hans stav (ser man efter noga i bioversionen märker man att han har sin stav när Pippin hämtar honom till rikshovmästarnas gravvalv, men när han kommer fram och räddar Faramir har han inte staven längre)
* Saurons språkrör kommer ut och hälsar på västerns armé
* Frodo och Sam, förklädda till orker, blir tvångsrekryterade till en orktrupp
* Frodo och Sam kommer till Korsvägen i Ithilien och ser stenkungens huvud med blommorna i håret
* Mer scener som fördjupar relationen mellan Denethor och Faramir och lägger den närmare boken
* Mer scener från De dödas stig
* Aragorn & Co och de dödas armé erövrar piraternas skepp
* Mer scener från slaget på Pelennors slätt... suck... Behövs det verkligen?
* Troligtvis någonting om Denethor och Minas Tiriths palantìr, för att förklara Denethors vansinne (annars blir jag förb --- förfärligt förargad)

Användarvisningsbild
Gandalf
Medlem
Inlägg: 142
Blev medlem: 27 april 2002, 15:37
Ort: Arda

Inlägg av Gandalf » 19 september 2004, 16:45

* Sarumans död.
- Undrar hur dom har tänkt sig det.. Ska han ramla ut henom ett fönster eller??? =) Jag har hört (innan den kom på bio) att legolas skulle skjuta ner honom och så har jag hört att grima skulle döda honom i tornet.. Men man får vänta och se..

* Faramir och Éowyn i Läkandets hus.
- Jo jag hade räknat ut att det skulle komma nåt sånt, för i hela filmen möts dom inte nån gång (vad jag kan komma ihåg). Men i slutet när Aragorn håller sitt fina tal till gondor så står dom o ser jätte kära ut..

* Merry svär trohetsed till Théoden.
- Det låter fint.. =)

* Gimli och Legolas leker en suplek.
- Vad är det??

* Gandalf konfronteras med nazgûlkungen i Minas Tirith; nazgûlen knäcker hans stav (ser man efter noga i bioversionen märker man att han har sin stav när Pippin hämtar honom till rikshovmästarnas gravvalv, men när han kommer fram och räddar Faramir har han inte staven längre)
- Det har jag inte lagt märke till, men jag saknade den scenen..


* Saurons språkrör kommer ut och hälsar på västerns armé.
- Jag blev nästan iriterad när han inte kom när jag såg premiären.

* Frodo och Sam, förklädda till orker, blir tvångsrekryterade till en orktrupp.
- Den scenen saknade jag oxå..

* Frodo och Sam kommer till Korsvägen i Ithilien och ser stenkungens huvud med blommorna i håret.
- Hmm, var inte huvet avslaget och nerkladdat med vita händer eller nåt sånt??

* Mer scener som fördjupar relationen mellan Denethor och Faramir och lägger den närmare boken.
- Så att man tycker ännu mer synd om faramir?!.

* Mer scener från De dödas stig
- Jag saknade en del där oxå.. Men det är ganska svårt att åstakomma nu när dom har ändrat så mycket..

* Aragorn & Co och de dödas armé erövrar piraternas skepp.
- Jo det är oxå en viktig del som jag saknade..

* Mer scener från slaget på Pelennors slätt... suck... Behövs det verkligen?
Jag tyckte att den var aldeles för kort, jag tyckte att slagen var i det närmaste patetiskt kort o litet..

* Troligtvis någonting om Denethor och Minas Tiriths palantìr, för att förklara Denethors vansinne (annars blir jag förb --- förfärligt förargad)
- Om filmen ska ge nån rättvisa at Denethor så måste det läggas till, så att folk som inte har läst boken sitter o kilar sig i skallen...

Skriv svar