svarta ryttare
svarta ryttare
ja som sagt. vilka var dom. jag vet att det finns tilllagda men vet någon om tolkien själv har en bakrund på dom och om den finns ute för världen att se. jag har en sida om dom men tror inte den är så som det är menat...
- Usquebaugh
- Medlem
- Usquebaugh
- Medlem
- Halifírien
- Medlem
Det kan ju betyda att han kom ifrån en koloni långt österut, kanske en elak inföding som tog över makten där efter númenors fall och sedan blev insnärjd av Sauron. Eller snärjde han alla vålnaderna före númenors fall?
När jag tänker efter så blir jag förvånad över att jag inte ens vet under vilken tidsålder Sauron rekryterade sina Nazguls, deltog de i sista allianskriget?
När jag tänker efter så blir jag förvånad över att jag inte ens vet under vilken tidsålder Sauron rekryterade sina Nazguls, deltog de i sista allianskriget?
ja det gjorde dom... jag kommer inte ihåg vart jag fåt reda på det men det vet jag att dom var. och easterlings fann även under vredens krig och före så jag tror inte det är en koloni för dom avskyde alverna vilka numenorerna var vänner med( i början iallafall)
en fråga till som jag kan slänga fram angående nazgulerna.
vart låg angmar och föll det någongång eller fanns det även efter 4 åldern
en fråga till som jag kan slänga fram angående nazgulerna.
vart låg angmar och föll det någongång eller fanns det även efter 4 åldern
Mig veterligen låg Angmar norr om Arnor. Det förstördes av en arme från Gondor strax efter att det hade decimerat de tre nordliga kungadömena så mycket att de upphörde att existeera som som statsbildningar.
se Encykopedia Arda
http://www.glyphweb.com/arda/default.htm
Martin
se Encykopedia Arda
http://www.glyphweb.com/arda/default.htm
Martin
- Usquebaugh
- Medlem
Jag har fått någonstans ifrån att de var Numenoraner men vet inte var (någon annan som vet var det står?), de kan ju ha varit kungar från övriga områden...
Nazgulerna började uppträda runt 2000 av 2:a åldern och var sedan med i Sista alliansens krig, men när ringen höggs av Saurons finger bleknade de också bort för att hålla sig borta i ca 1000-1500 år innan de återkom och började åter sprida skräck.
/A
Nazgulerna började uppträda runt 2000 av 2:a åldern och var sedan med i Sista alliansens krig, men när ringen höggs av Saurons finger bleknade de också bort för att hålla sig borta i ca 1000-1500 år innan de återkom och började åter sprida skräck.
/A
- Usquebaugh
- Medlem
- Usquebaugh
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Usquebaugh
- Medlem
Jo, det är väl det mest naturliga, men å andra sidan, om nu tre av Nazgul var svarta numenoraner, hur många kungar kan då Numenor ha haft? Var Numenor uppdelat i flera småområden? Nån som vet...Tomas Ibsen skrev:Jag har alltid trott att det var kungar från olika länder, varav häxkungen från/i Angmar var den främste/störste av de nio.
/A