Tacksam för svar.
Tolkiens böcker
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Tolkiens böcker
Funderar på att skaffa mig alla hans böcker. Någon som vet titlarna? (Vet Sillmarillion, Sagor från Midgård del I, II [kanske förlorade sagor tom.], Bilbo, Ringens värld.)
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
Komplett lista ?
Det finns en sida "Tolkiens A-Ö" här på Skalman.nu som har mycket matnyttigt om Tolkien, bland annat en komplett (?) lista på "Böcker av & om Tolkien". Läs och låt ditt bankkonto gråta... 
Tillägg: Jag såg vid en närmare titt att listan inte är komplett, åtminstone "Sagor från Midgård" saknas, dessutom tvivlar jag på att den är komplett vad gäller "Böcker om Tolkien"... Speciellt nu efter filmerna finns det hur mycket böcker som helst om SoR och Tolkien
Tillägg: Jag såg vid en närmare titt att listan inte är komplett, åtminstone "Sagor från Midgård" saknas, dessutom tvivlar jag på att den är komplett vad gäller "Böcker om Tolkien"... Speciellt nu efter filmerna finns det hur mycket böcker som helst om SoR och Tolkien
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Inte enbart trilogin, Ohlmarks har väl översatt några av de andra relaterade verken också.... Ringens värld kanske, Sagor från Midgård? Minns inte nu, på jobbet ännu, så kan inte kolla upp.Eowyn skrev:men det är ju roland adlerberth i min översättning och den är från 2002...han har väl bara översatt trilogin?
Men inte Silmarillion, mycket riktigt!