Quiz: Tolkien
- Johan Ekstrand
- Medlem
- Johan Ekstrand
- Medlem
- Johan Ekstrand
- Medlem
- Johan Ekstrand
- Medlem
Ja, helt korrekt, bravo! Adunaphel är mycket riktigt en kvinna, och är numero sju i ordningen bland Ringvålanderna.
I efterhand har jag läst att Tolkien själv endast namngett en, Khamul Österlingen, så där hade du också rätt. Var resten av namnen kommer ifrån vet jag faktiskt inte. Nån annan som siiter på info om detta?
Frågan är din, zagat
Det här är namnen jag har läst:
1. Murazor, the Witch King
2. Khamul, the Easterling
3. Dwar, the Unforgiving
4. Ji Indur, the Outcast
5. Akhorahil, the Blind Sorcerer
6. Hoarmurath, the Ice King
7. Adunaphel, the Quiet
8. Ren, the Unclean
9. Uvatha, the Messenger
I efterhand har jag läst att Tolkien själv endast namngett en, Khamul Österlingen, så där hade du också rätt. Var resten av namnen kommer ifrån vet jag faktiskt inte. Nån annan som siiter på info om detta?
Frågan är din, zagat
Det här är namnen jag har läst:
1. Murazor, the Witch King
2. Khamul, the Easterling
3. Dwar, the Unforgiving
4. Ji Indur, the Outcast
5. Akhorahil, the Blind Sorcerer
6. Hoarmurath, the Ice King
7. Adunaphel, the Quiet
8. Ren, the Unclean
9. Uvatha, the Messenger
Senast redigerad av 1 Johan Ekstrand, redigerad totalt 28 gånger.
Har för mig att de är framtagna för något rollspel...
Frågan är hur vi ska göra med frågor av den här typen, som går utanför det som Tolkien själv skrev? Om jag, t.ex., skulle fråga vilken hårfärg Faramir har, så skulle jag ju kunna få två olika svar, om man tar med både film och bok...
Vad tycker ni?
Frågan är hur vi ska göra med frågor av den här typen, som går utanför det som Tolkien själv skrev? Om jag, t.ex., skulle fråga vilken hårfärg Faramir har, så skulle jag ju kunna få två olika svar, om man tar med både film och bok...
Vad tycker ni?
- Johan Ekstrand
- Medlem
vem vet. dom kan ju vara namnen på nazgulerna från dom skrifterna han inte har vissat eller hur. så någon tjuv har stulit dom och pruducerat dom. vem vet
.
nåja då tar jag en fråga då.men då jag är usel på att ställa fråger så tar vi en löjligt lätt en så att den som tittar in kan svara
vilka raser är med i brödraskapet?
kan vara litte klurig iallafall
nåja då tar jag en fråga då.men då jag är usel på att ställa fråger så tar vi en löjligt lätt en så att den som tittar in kan svara
vilka raser är med i brödraskapet?
kan vara litte klurig iallafall
- Glorifindel
- Medlem