Nej, Númenor var ett rike, så det vore ett misstag att leta efter potentiella nazgûler i Númenors regentlängd. Däremot skapade de svarta númenoranerna kolonier i Midgård, och det är möjligt att de kan ha betraktat sig själva som kungar där.Usquebaugh skrev:Jo, det är väl det mest naturliga, men å andra sidan, om nu tre av Nazgul var svarta numenoraner, hur många kungar kan då Numenor ha haft? Var Numenor uppdelat i flera småområden? Nån som vet...Tomas Ibsen skrev:Jag har alltid trott att det var kungar från olika länder, varav häxkungen från/i Angmar var den främste/störste av de nio.
/A
svarta ryttare
- Usquebaugh
- Medlem
Jag trodde aldrig att någon Nazgul skulle komma från den kända regentlängden i Numenor, däremot att småriken antingen fanns i Numenor eller som du säger att andra numenoranska kolonier eller småriken fanns i Midgård. De skulle mycket väl kunna anse sig som kungar i dessa riken.Martinus skrev:Nej, Númenor var ett rike, så det vore ett misstag att leta efter potentiella nazgûler i Númenors regentlängd. Däremot skapade de svarta númenoranerna kolonier i Midgård, och det är möjligt att de kan ha betraktat sig själva som kungar där.Usquebaugh skrev:Jo, det är väl det mest naturliga, men å andra sidan, om nu tre av Nazgul var svarta numenoraner, hur många kungar kan då Numenor ha haft? Var Numenor uppdelat i flera småområden? Nån som vet...Tomas Ibsen skrev:Jag har alltid trott att det var kungar från olika länder, varav häxkungen från/i Angmar var den främste/störste av de nio.
/A
/A
- Usquebaugh
- Medlem
- Halifírien
- Medlem
Hehe, vilken absurd tanke, Tänk på hur länge de levat tack vare sina ringar, jag tror de skulle skrumpnat ihop och blivit till benknotor på några ögonblick i såna fall.
Om vi antar att de ändå skulle överleva. Jag tror inte att Gandalf o Co skulle dödat dem, han är för snäll för sådana saker.
Å andra sidan tror jag inte de skulle vara så pigga på att släppa i väg dem vind för våg heller, de skulle säkert bara ställa till med en massa bråk.
Rättegång? Tja kanske det. Gondorianerna kanske hade kvar dokument om vilka de var, vad de hade gjort osv, något skulle de säkert kunna dömas till döden för.
Undrar egentligen hur rättvist det skulle vara. De var ju i princip helt under Saurons makt och hade egentligen inget val. De kanske ångrade sig och ville leva återstoden av sina liv som fattiga bönder...
Äsch nu får lägga av.
Om vi antar att de ändå skulle överleva. Jag tror inte att Gandalf o Co skulle dödat dem, han är för snäll för sådana saker.
Å andra sidan tror jag inte de skulle vara så pigga på att släppa i väg dem vind för våg heller, de skulle säkert bara ställa till med en massa bråk.
Rättegång? Tja kanske det. Gondorianerna kanske hade kvar dokument om vilka de var, vad de hade gjort osv, något skulle de säkert kunna dömas till döden för.
Undrar egentligen hur rättvist det skulle vara. De var ju i princip helt under Saurons makt och hade egentligen inget val. De kanske ångrade sig och ville leva återstoden av sina liv som fattiga bönder...
Äsch nu får lägga av.
- Usquebaugh
- Medlem