Tabbar??
- D. Andersson
- Medlem
Tja... jag skulle kalla det jävligt tekniskt omöjligt att knäppa med fingrarna och skapa en planet, och ungefär lika tekniskt omöjligt att lyfta bort en stor kontinent från planeten och lägga den i en paralell-värld eller liknande. Så du ska inte klaga på att Gandalf faller snabbtGilithil skrev:Jag tänkte på det där med att Gandalf hinner ifatt sitt svärd på färden ner mitt Morias grundvalar. Det är tekniskt omöjligt.
- D. Andersson
- Medlem
Tror inte det finns så många fler än de 143 tabbar som nämns på http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=2638.
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Detta är visserligen från första filmen, men ändå.
I scenen där Saruman står på toppen av Orthanc och "övertalar" Caradhras att slänga laviner i skallen på Brödraskapet, där kan man tydligt se ett stort bandage om en eller ett par fingrar på Christopher Lees vänstra hand!
Detta påpekas faktiskt av filmmakarna själva. Minns inte om det är Fran Walsh eller Philippa Boyens som nämner det i sitt kommentatorsspår på den utökade DVD:n. I samma spår avfärdar förresten Peter Jackson själv två utbredda "tabbrykten", dels det om bilen som påståtts köra förbi i bakgrunden av majsfältsscenen och dels det om klisterlappen på äpplet strax före Väderklint.
I scenen där Saruman står på toppen av Orthanc och "övertalar" Caradhras att slänga laviner i skallen på Brödraskapet, där kan man tydligt se ett stort bandage om en eller ett par fingrar på Christopher Lees vänstra hand!
Detta påpekas faktiskt av filmmakarna själva. Minns inte om det är Fran Walsh eller Philippa Boyens som nämner det i sitt kommentatorsspår på den utökade DVD:n. I samma spår avfärdar förresten Peter Jackson själv två utbredda "tabbrykten", dels det om bilen som påståtts köra förbi i bakgrunden av majsfältsscenen och dels det om klisterlappen på äpplet strax före Väderklint.
- D. Andersson
- Medlem
en annan sak som är ganska störig i filmen (ttt då alltså)
är att alla orcherna bryter på mega australiensiska.....riktigt fult är det..
tex då när dom vill äta upp merry och pippin... fan vad jag skratta åt han gammel orchen eller vem han var....what about theis legs the,they dont need em!"
hehe...så fult lät det.
är att alla orcherna bryter på mega australiensiska.....riktigt fult är det..
tex då när dom vill äta upp merry och pippin... fan vad jag skratta åt han gammel orchen eller vem han var....what about theis legs the,they dont need em!"
hehe...så fult lät det.