Borttagna scener i bioversionen av Return of the King
Borttagna scener i bioversionen av Return of the King
Enligt källor på The White Council är följande scener (där åtminstone större delen har filmats) borttagna ur bioversionen av The Return of the King:
Sarumans stämma
Aragorns samtal med Sauron via palantíren
Frodo & Sam vid korsvägen
Palantíren i Minas Tirith
Ghan-buri-ghan, Beregond, Bergil, Ioreth, Imrahil
Gandalfs konfrontation med häxmästaren
Saurons språkrör
Helandets hus
Faramirs och Éowyns romans
Galadriel vid Aragorns och Arwens bröllop
Fylkes rensande
Vissa av dessa scener dyker säkert upp den förlängda DVD-versionen, och vissa scener vet vi ju sedan länge att de aldrig har filmats (exempelvis Fylkes rensning), men frågan är vad som finns kvar i bioversionen...
Sarumans stämma
Aragorns samtal med Sauron via palantíren
Frodo & Sam vid korsvägen
Palantíren i Minas Tirith
Ghan-buri-ghan, Beregond, Bergil, Ioreth, Imrahil
Gandalfs konfrontation med häxmästaren
Saurons språkrör
Helandets hus
Faramirs och Éowyns romans
Galadriel vid Aragorns och Arwens bröllop
Fylkes rensande
Vissa av dessa scener dyker säkert upp den förlängda DVD-versionen, och vissa scener vet vi ju sedan länge att de aldrig har filmats (exempelvis Fylkes rensning), men frågan är vad som finns kvar i bioversionen...
- Dûrion Annûndil
- Medlem
-
Boromir III
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Jag börjar snart gråta... Gandalfs konfrontation med Nazguls ledare i Minas Tiriths port är ju det bästa stycket i hela boken. Tätt följd av samtalet med härolden utanför Svarta portarna. Och båda är alltså borttagna?!?
Det är med tårfyllda ögon jag ser trailern den 17, eller "bioversionen" som en del envisas med att kalla den, och enligt mig kommer den Riktiga Konungens Återkomst först när extended släpps nästa år.
Det är med tårfyllda ögon jag ser trailern den 17, eller "bioversionen" som en del envisas med att kalla den, och enligt mig kommer den Riktiga Konungens Återkomst först när extended släpps nästa år.
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)