WWII - skrot...?
-
black_parkas
- Ny medlem
WWII - skrot...?
Det borde finnas någonstans som man kan få tag i WWII-skrot...
En annan (jag) som inte är så medveten om var man ska leta, slänger helt sonika ut en fråga här i forumet.
Var finns det auktioner el. dylikt där man kan få tag i saker från WWII?
Johan
En annan (jag) som inte är så medveten om var man ska leta, slänger helt sonika ut en fråga här i forumet.
Johan
-
D.Almendares
- Medlem
Re: WWII - skrot...?
Gå in på köpes å säljes på skalman å kolla trådarna där.black_parkas skrev:Det borde finnas någonstans som man kan få tag i WWII-skrot...
Johan
Ang *skrot* så kostar allt från WWII pengar i dag.
Till å med gamla avslitna bitar från larvband till stridsvagnar, granatskärvor. Eller det dyraste *skrotet* en rostig stålhjälm med sprickor utan inredning. En uppgrävt järnkors från Ryssland kan du nog få för par hundralappar i risigt skick.
Så räkna inte med några Fynd.
-
black_parkas
- Ny medlem
Blitz: Är det en butik du kan dela med dig av?
I Sthlm?
Berätta gärna vad det är för butik och hur jag hittar dit.
Det är inte fynd i bemärkelsen jättebilliga saker jag var ute efter, och jag ber om ursäkt för att kallat det skrot.
Det jag i första han är ute efter är just delar av larvband från t.ex. en Sherman och/eller en Tiger.
Men som sagt allt möjligt militaria är intressant.
Några tips?
Johan
I Sthlm?
Det är inte fynd i bemärkelsen jättebilliga saker jag var ute efter, och jag ber om ursäkt för att kallat det skrot.
Det jag i första han är ute efter är just delar av larvband från t.ex. en Sherman och/eller en Tiger.
Några tips?
Johan
-
D.Almendares
- Medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
-
D.Almendares
- Medlem
Anno skrev:Tomcat närmare bestämt, en bit från Hasses lada.Blitz skrev:Nä den ligger i skåne utanför Båstadblack_parkas skrev:Blitz: Är det en butik du kan dela med dig av?
I Sthlm?
Johan
/Anno
Jepp du har så rätt, kom inte ihåg va den hette.
Är det stridsvangs delar du vill ha?black_parkas skrev:Blitz: Är det en butik du kan dela med dig av?
I Sthlm?
Några tips?
Johan
-
black_parkas
- Ny medlem
Ja, som sagt, i första hand är det typ delar av larvband, kanske hjul eller något i den stilen.
Men även delar av andra fordon och flygplan är intressant!
Och detr är alltså WWII som gäller...
Ev. militaria från andra krig är intressant, bara det kan anses som intressant ur historisk synvinkel...
Johan B
Men även delar av andra fordon och flygplan är intressant!
Och detr är alltså WWII som gäller...
Ev. militaria från andra krig är intressant, bara det kan anses som intressant ur historisk synvinkel...
Johan B
Här en länk med exempel på vad som döljts under markytan.
http://www.lerenfort.fsnet.co.uk/page3.html
MVH
http://www.lerenfort.fsnet.co.uk/page3.html
MVH
Och gräva upp minor och skitecho leader one skrev:jag har funderat på det här med skrot. i ryssland där lär det ligga ganska mycket skrot skulle jag tro, rex i nån dunge eller svaka som har blivit täckt med gjord, man ska nog köpa en sån där metal ditektor och sticka ner till ryssland.![]()
mvh olle!
Nej men allvarligt, vore rätt tufft med en tiger länk bland det andra man har i hyllan.
Läse nånstans att: I japan finns många tiger hjul, då det faktiskt är så att det är populärt att göra om sånna till te bord