Hur ser "gummibåt 3 man" ut?
Hur ser "gummibåt 3 man" ut?
Ska visst finnas en svensk variant av en gummibåt för 3 man. Nån som vet hur den ser ut? Är den helt i gummi eller är det nån sorts kanvas-kanot?
/gribing
/gribing
Re: Hur ser "gummibåt 3 man" ut?
Det fanns nåt som hette patrullbåt 51 men den rymde ca 8 man.Gribing skrev:Ska visst finnas en svensk variant av en gummibåt för 3 man. Nån som vet hur den ser ut? Är den helt i gummi eller är det nån sorts kanvas-kanot?
/gribing
Sedan fanns det en patrullbåt som var avsevärt mindre och det är troligt att det är den du beskriver.
Den var i gummi.
Vi använde gummibåtar i lumpen ioförsig för fler än 3 man, vet ej vad de hette men man fick ösa och även pumpa i mer luft efter ett par timmars paddlande.Gribing skrev:Ska visst finnas en svensk variant av en gummibåt för 3 man. Nån som vet hur den ser ut? Är den helt i gummi eller är det nån sorts kanvas-kanot?
/gribing
Det var förmodligen patrullbåt 51.mrsund skrev: Vi använde gummibåtar i lumpen ioförsig för fler än 3 man, vet ej vad de hette men man fick ösa och även pumpa i mer luft efter ett par timmars paddlande.
Jag har använt en mycket liten gummibåt (vilken vi var två man med full stridspackning (70l säck + vapen osv.) i). Den var kanske 2,5 x 1,5 m uppblåst. Man använde en säck som man "skakade upp" så den fulldes med luft varefter man höll igen öppningen och pressade in luften i båten. En mycket bra lösning då den inte tog någon direkt plats och gjorde att man mycket snabbt kunde "blåsa upp" båten.
/Dendron
PS Tror att denna båt kallades Patrullbåt 61 men det kan ha varti slang eller så minns jag helt enkelt fel. DS
/Dendron
PS Tror att denna båt kallades Patrullbåt 61 men det kan ha varti slang eller så minns jag helt enkelt fel. DS
Det är nog den patrullbåt jag menar men jag tror inte den hette 61 för det känner jag inte igen. Men jag skall forska lite och se om jag hittar nåt.Dendron skrev:Jag har använt en mycket liten gummibåt (vilken vi var två man med full stridspackning (70l säck + vapen osv.) i). Den var kanske 2,5 x 1,5 m uppblåst. Man använde en säck som man "skakade upp" så den fulldes med luft varefter man höll igen öppningen och pressade in luften i båten. En mycket bra lösning då den inte tog någon direkt plats och gjorde att man mycket snabbt kunde "blåsa upp" båten.
/Dendron