AK47 med trummagasin
AK47 med trummagasin
Hur "vanligt" är det med trummagasin på AK47 ?
Aldrig sett förut.
http://www.dn.se/content/1/c6/16/29/13/lib202.jpg
Aldrig sett förut.
http://www.dn.se/content/1/c6/16/29/13/lib202.jpg
Det finns en förbannad massa tillbehör till Ak-47/74. Jag kan rekommendera http://www.izhmash.udm.ru/izhmash.html (tillverkaren).
Alternativt http://kalashnikov.guns.ru/
/S[/url]
Alternativt http://kalashnikov.guns.ru/
/S[/url]
trum magasin gjordes för RPK men den passar lika bra på en AK 47 .-)
lite fakta har jag om den

lite fakta har jag om den

Developed primarily for the RPK, drums were developed to hold a very large amount of ammunition to reduce the number of magazine changes necessary during long burst. Since the RPK in 7.62*39mm can accept both 7.62*39mm drums and AK magazines, the drum is capable of being used in the AK, though it was not the original intent. Used primarily as a novelty with the AK because tactically they are unsound, due to the fact that they weigh a great deal more then a standard 30 round magazine, and make a rattling sound when walking or moving. Despite these shortfalls, many AK lovers use them at the range to reduce magazine changing times, and or make the bump last longer. Drums come in two capacities, 75 and 100 rounds. This tutorial depicts the loading of a 75 round drum, which can be applied to a 100 round drum easily
http://linx310.nothingbutguns.com/chinesedrum.htm
- Per Andersson
- Medlem
Det finns dessutom ett antal tillbehör tillverkade av andra företag, bland annat avsedda för privatägda vapen i USA.
En av mina amerikanska vänner har en 'civil' AK-47 och har köpt ett 55(ca) skotts trummagasin till denna.
Jag fann inte att den var alltför framtung med detta mag, men med tjugo patroner till så skulle vapnet definitivt bli felbalanserat.
En av mina amerikanska vänner har en 'civil' AK-47 och har köpt ett 55(ca) skotts trummagasin till denna.
Jag fann inte att den var alltför framtung med detta mag, men med tjugo patroner till så skulle vapnet definitivt bli felbalanserat.
Per Andersson skrev:Det finns dessutom ett antal tillbehör tillverkade av andra företag, bland annat avsedda för privatägda vapen i USA.
Det lär nog bli lite tyngre efter patrullering i tre timmar när man har en skjutklarställning.
Tycker det personligen är bättre med två tejpade mag.
Eller att lägga den extra vikten på en granattillsats.
Ett kikarsikte är inte helt fel det heller.
Ola
men när det gäller RPK så skulle jag nog föredra ett trummagasin fram för tejpade magasinmrsund skrev:Per Andersson skrev:Det finns dessutom ett antal tillbehör tillverkade av andra företag, bland annat avsedda för privatägda vapen i USA.
Det lär nog bli lite tyngre efter patrullering i tre timmar när man har en skjutklarställning.
Ola
Luno skrev:men när det gäller RPK så skulle jag nog föredra ett trummagasin fram för tejpade magasinmrsund skrev:Per Andersson skrev:Det finns dessutom ett antal tillbehör tillverkade av andra företag, bland annat avsedda för privatägda vapen i USA.
Ola
Visst man kan inte ha för mycket ammo men man ska ju orka hålla den skjutklar färdigställning också först till skott (och träff) vinner.
Nä ta granattillsatsen lobba in en granat och sen har du lite prickskytte på resten, med långa eldskurar från samma ställe röjer du dig lätt och ska du skjuta långa salvor är det bättre med en ren KSP.
RPK är ju en lätt KSP eller en AK47 med väldigt lång pipa och benstödmrsund skrev:Luno skrev:men när det gäller RPK så skulle jag nog föredra ett trummagasin fram för tejpade magasinmrsund skrev:Per Andersson skrev:Det finns dessutom ett antal tillbehör tillverkade av andra företag, bland annat avsedda för privatägda vapen i USA.
Ola
Visst man kan inte ha för mycket ammo men man ska ju orka hålla den skjutklar färdigställning också först till skott (och träff) vinner.
Nä ta granattillsatsen lobba in en granat och sen har du lite prickskytte på resten, med långa eldskurar från samma ställe röjer du dig lätt och ska du skjuta långa salvor är det bättre med en ren KSP.
Och RPK har ju den fördelen du kan köra med både vanligt AK magasin och trummagasin
Men ska man använda vapnet till understöd då är ju ett trummagasin att föredra
Yes RPK är är KSP men huvudämnet är väl tillbehör till AK47.Luno skrev:RPK är ju en lätt KSP eller en AK47 med väldigt lång pipa och benstöd![]()
Och RPK har ju den fördelen du kan köra med både vanligt AK magasin och trummagasin
mrsund skrev:Yes RPK är är KSP men huvudämnet är väl tillbehör till AK47.Luno skrev:RPK är ju en lätt KSP eller en AK47 med väldigt lång pipa och benstöd![]()
ja du har så rätt
Men trummagasin på en AK47 nja det är som en AK5 med KSP 90 låda
Nä jägarmagasin passar bäst
Jo jag förstod nästan att du menade RPK.Luno skrev:mrsund skrev:Yes RPK är är KSP men huvudämnet är väl tillbehör till AK47.Luno skrev:RPK är ju en lätt KSP eller en AK47 med väldigt lång pipa och benstöd![]()
ja du har så rättmen trummagasinet togs fram till RPK jag försvann ut i det ryska vapen träsket
![]()
Förmodlingen skulle inte pipan klarat av det ändå.
Har du gjort lumpen och isåfall vilka vapen har du provat?
Vi fick prova en M/36 vattenkyld det tog tre man att bära men när den väl var uppställd kunde man skjuta hur mycket som helst
Jag har gjort lumpen i marinen och Jag hade Kpist 45Bmrsund skrev:Luno skrev:mrsund skrev:Yes RPK är är KSP men huvudämnet är väl tillbehör till AK47.Luno skrev:RPK är ju en lätt KSP eller en AK47 med väldigt lång pipa och benstöd![]()
ja du har så rättmen trummagasinet togs fram till RPK jag försvann ut i det ryska vapen träsket
![]()
Jo jag förstod nästan att du menade RPK.
Förmodlingen skulle inte pipan klarat av det ändå.
Har du gjort lumpen och isåfall vilka vapen har du provat?
Vi fick prova en M/36 vattenkyld det tog tre man att bära men när den väl var uppställd kunde man skjuta hur mycket som helst
för vapnet är bara till för om man bli bordad och då duger 45an gott och väll
men jag hade med utbildning på KSP 36 ett fruktansvärt tungt vapen men när den väll var på plats så var den kung på slagfältet ända nackdelen var ju vikten och att den hade en benägenhet att börja koka om man skött för mycket .
Så var vi dom sista som utbildades på KSP 58A 8)