De fanns på Hurricane IID och även senare på Hurricane IV, som kunde bära antingen ksp, kanoner, raketer eller bomber utan att man behövde byta "vingpaket".
Även om jag har fel: Himla piffig kärra.
40mmgunship skrev:då kommer en annan flygfråga från lilla mej![]()
en hawker hurricane model hade modellens största automatkanoner, vad hade dessa för kaliber?
bonus: vad var det för model (jag har glömt)
40 mm, men det fanns mer än en modell som hade dessa:gunship skrev:då kommer en annan flygfråga från lilla mej![]()
en hawker hurricane model hade modellens största automatkanoner, vad hade dessa för kaliber?
A Hawker Hurricane II armed with two 40 mm Vickers Type S cannon (and two Browning
machine guns) first flew on September 18, 1941
Men jag förmodar att du menar IV, som hade en starkare Merlinmotor och som var specifikt tänktHawker Hurricane IV: Developed Hawker Hurricane HE with uprated Merlin and 'universal'
wing carrying two 0.303 in (7.7 mm) Browning guns and wiring for either two 40 mm Vickers S
cannon or eight 60 Ib (27.1 kg) rocket projectiles. Production total, 524 by Hawker.
sen men rätt!mustamato skrev:40 mm, men det fanns mer än en modell som hade dessa:gunship skrev:då kommer en annan flygfråga från lilla mej![]()
A Hawker Hurricane II armed with two 40 mm Vickers Type S cannon (and two Browning
machine guns) first flew on September 18, 1941Men jag förmodar att du menar IV, som hade en starkare Merlinmotor och som var specifikt tänktHawker Hurricane IV: Developed Hawker Hurricane HE with uprated Merlin and 'universal'
wing carrying two 0.303 in (7.7 mm) Browning guns and wiring for either two 40 mm Vickers S
cannon or eight 60 Ib (27.1 kg) rocket projectiles. Production total, 524 by Hawker.
som markattack, eftersom dess luftstridsförmåga hade visat sig vara något föråldrad.
[Edit] ... och så blev man sen igen eftersom man försökte vara lite informativ.
Jag tror det är den franska taktiska kärnvapenraketen Pluton med en modifierad AMX-30 som bärfordon. Om jag har rätt ärmustamato skrev:Åh så jag fick den ändå? Det var inte nödvändigt, jag är hellre utan att få frågan bara jag
får vara informativ, det tycker jag bara är trevligt. Men nu får väl någon annan chansen att
få vara informativ, genom att säga vad detta är:
http://img.photobucket.com/albums/v33/m ... ngest6.jpg
P.S. Lägg gärna till lite fakta och annat bra att veta om ni svarar.