Quiz: Militär utrustning
Re: Quiz: militär utrustning genom tiderna
Tack Mopar...du fångade mig j u s t för sängdags - men här en fråga...det blir det vanliga 8-timmarsglappet innan jag kan komma igen;
...här går ett renommerat pionjärfartyg till botten. Inte p.g.a. fiender - utan hårda klippor under kölen. Då hon slet sig i en storm.... Vem var hon?, Varjag
...här går ett renommerat pionjärfartyg till botten. Inte p.g.a. fiender - utan hårda klippor under kölen. Då hon slet sig i en storm.... Vem var hon?, Varjag
- Bilagor
-
- triangelskorstenar.jpg (33.23 KiB) Visad 1162 gånger
Börjar på c...
och det - tog vår ordkargaste medlem - precis femton minuterspett skrev:Börjar på c...
- Bilagor
-
- RMS Campania 1893.jpg (76.17 KiB) Visad 1095 gånger
LWS-3 'Mewa' - med en wz.36SG på landningställsbenet, Varjag
http://en.wikipedia.org/wiki/LWS-3_Mewa
http://en.wikipedia.org/wiki/LWS-3_Mewa
Hitta lagom svåra frågor blir svårare och svårare.
Tänkte att kulsprutor monterade på det viset borde sprida kulorna över hela hertigdömet Slask och mycket riktigt tänkte polackerna flytta dem till de ortodoxa positionerna i motorhuven
Fråga till Varjag
Tänkte att kulsprutor monterade på det viset borde sprida kulorna över hela hertigdömet Slask och mycket riktigt tänkte polackerna flytta dem till de ortodoxa positionerna i motorhuven
Fråga till Varjag
Håller med spett, då bör denna båt vara lite lättare....vilken är det? (Klassnamn räcker), Varjag
- Bilagor
-
- tight ship.jpg (51.03 KiB) Visad 981 gånger
Skulle spontant säga USS Brooklyn. Före vk2. När jag tittar på lite bilder så skiljer sig de olika individerna i klassen sig åt lite grann...
No one can prevent me from raising towers in babylon
De flesta gissar den klassen dc. Men det är fel tyvärr, Varjagdc skrev:Skulle spontant säga USS Brooklyn. Före vk2. När jag tittar på lite bilder så skiljer sig de olika individerna i klassen sig åt lite grann...
varjag skrev:De flesta gissar den klassen dc. Men det är fel tyvärr, Varjagdc skrev:Skulle spontant säga USS Brooklyn. Före vk2. När jag tittar på lite bilder så skiljer sig de olika individerna i klassen sig åt lite grann...
Då har de väl modifierat skrället till ST. Louis-klass då
Japp det är USS Helena av St.Louis-klassen. Lättaste ID-skillnad är aktra masten. just bakom skorstenen - motsats till 'brooklyns' som hade den längre akteröver. Vid närmare inspektion - också 2 Lv dubbeltorn på höjda kronor på var sida, 'brooklyns' hade fyra små 'verandor' i däcksnivån med enkellavettage.Då har de väl modifierat skrället till ST. Louis-klass då Men bilden ser lite för fredstida ut...
dc's fråga. Varjag
Vad jag hängde upp mig på var målningen som såg ut som förkrigstid. St.Louisklassen var ju byggda efter krigsutbrottet. Det verkar ha funnits lite individuella skillnader på skeppen över tiden. Även avståndsmätarna/centralsiktet verkar skilja sig från Brooklyn...varjag skrev:Japp det är USS Helena av St.Louis-klassen. Lättaste ID-skillnad är aktra masten. just bakom skorstenen - motsats till 'brooklyns' som hade den längre akteröver. Vid närmare inspektion - också 2 Lv dubbeltorn på höjda kronor på var sida, 'brooklyns' hade fyra små 'verandor' i däcksnivån med enkellavettage.Då har de väl modifierat skrället till ST. Louis-klass då Men bilden ser lite för fredstida ut...
dc's fråga. Varjag
Då tar vi ett flygfä för skojs skull
- Bilagor
-
- flygande planka.jpg (31.94 KiB) Visad 837 gånger
Vade Retro, jag menar Christmas Bullet
Och så länge höll den frågan.... Bäst att hålla sig till sjössspett skrev:Vade Retro, jag menar Christmas Bullet