Lättare sagt än gjortspett skrev:Skall kanske koncentrera mig på quisar utanför Varjagens revir.
MVH
Hans

Jag tolkade ditt svar fel och tar till mig lärdomen. Jag inväntar flottisternas uppvisningar i vetande så länge och inväntar torrare frågor.varjag skrev:Stopp och Belägg millgard! Här går det 'i tur och ordning' och Öken-Erik (eller ngn annan..) har inte ännu gett namnet på 'min båt' som var en av en klass om c:a 150 fartyg - men denna är mycket speciell. Turordningen är att den som svarat rätt på f.g. fråga - ställer nästa o.s.v. i en stafett av useless informationm.v.h., Varjag
PS Öken-Erik, som är forumets Främsta Larvfot - kan säkert svara på det mesta om ditt halvbandsfordon DS
Bravo millgard! Det är den amerikanska 'Four-stackerjagaren' USS Stewart (DD224) som gjorde tjänst både i USN och IJN.....innan hon 'slaktades' som bombmål efter kriget. Bilden är säkert tagen - just innan slakten började.....millgard skrev:Lite hjälp av utsocknes källor ger ett svar på USS Stewart (DD 224) i båtfrågan.