Quiz: Militär utrustning
- Per Andersson
- Medlem
- Per Andersson
- Medlem
Med den definitionen på 'rolig', vilken jag för övrig delar. så blir ju antalet lämpliga motiv här i trakten tämligen begränsat. Bortsett från Ikv:n utanför gamla I 20 så skall visst SkyddsS ha ett par Sisuvagnar av något slag, till sin internationella NBC beredskapsmoj.Luno skrev:Lol det finns för många Umeå bor här på skalmanman måste ju testa sin nya kamera på något roligt.
IP:s 206:or kvalar väl knappast in, eller?
Det är problemet med ett gammalt infanteri regementen det finns inte så mycket pansar att fotografera , men det står en PBV302 på NBC banan som du antagligen känner till den är värd att ödsla några bilder på. Det ska även finnas en Strv M/74 någonstans i skogen som har använts som bärgningsobjekt enligt en kollega på jobbet.Per Andersson skrev:Med den definitionen på 'rolig', vilken jag för övrig delar. så blir ju antalet lämpliga motiv här i trakten tämligen begränsat. Bortsett från Ikv:n utanför gamla I 20 så skall visst SkyddsS ha ett par Sisuvagnar av något slag, till sin internationella NBC beredskapsmoj.Luno skrev:Lol det finns för många Umeå bor här på skalmanman måste ju testa sin nya kamera på något roligt.
IP:s 206:or kvalar väl knappast in, eller?
Jepp det kan ni väl göra. Som en lådtråd kan ytterligare sägas att man kan ju se "rakt igenom"CvD skrev:Ska vi tolka njet njet på något särskilt sättmustamato skrev:Njet, njet. Bilden må vara tagen i Sverige men det behöver ju inte vara ett svenskt flygplan för det.
flygplanet eftersom motorn är bortplockad. Det beror inte på att nospartiet är bortplockat det
också, flygplanskroppen är relativt intakt. I likhet med motorn har även beväpningen (obviously)
samt avioniken plockats bort;

Trångt värre.

Cockpit som den kan ha sett ut före man rev ut allt.
Senast redigerad av 1 mustamato, redigerad totalt 13 gånger.
- J.K Nilsson
- Medlem
Jepp. Såhär kan också ett stridsflygplan besegla sitt öde, som dekoration utanförJ.K Nilsson skrev:MiG 21
Se den turkosa färgen i kabinen som är så typisk för gamla sovjetiska maskiner.
J.K Nilsson
ett varuhus som knappt inte ens säljer något militärt längre.

Notera "puckelryggen", det är således frågan om en ganska sen variant av MiG-21,
MF. Kamomålningen är typisk centraleuropeisk och liknar den som fanns även på
ungerska samt östtyskt jaktflyg, även om just denna har en röd stjärna och borde
ha tillhört en sovjetisk enhet baserad i Östtyskland.
Din fråga.