Bismarck

Joachim
Medlem

Inlägg av Joachim » 31 maj 2003, 19:16

jag skall prova på mina kunskaper inom området och posta en editering av denna bild när jag åtekommer till min dator hemma runt söndag-måndag, så får ni se hur man kan trixa och pixa med bilder... håll i er :wink:

varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 1 juni 2003, 04:43

Det skall bli spannande Joachim att se - jag haaller i mig! Om Johans <denna bild> ar basisen for en fejk saa har trollkarlen aven vant alla centralsiktenas avstaandsmatare 'tvärs' och mixtrat bort flygplanskranen som silhuetteras mellan skorstenen hangaren.

Joachim
Medlem

Inlägg av Joachim » 1 juni 2003, 18:36

ok orkade inte lägga in något nytt så jag tog bort det skeppet i bakgrunden samt clonade lite flygplan i olika storlekar, inget speciellt bra 10 min arbete. kan bli mycket bättre ju mer man pillar.

varjag
Saknad medlem †

Inlägg av varjag » 2 juni 2003, 12:46

Joachim, jag kan bara säga; 'det var som fan' - har faar en gammal bildanalytiker smisk paa fingrarna! Men man lar ju som bekant saa lange man lever - och jag har lart mig naagot nytt. Och maaste klart skarpa mig innan jag oppnar kaften igen om 'nya bilder'. Vaagar vi gissa att forgrunden med den mycket omdiskuterade och beundrade kolstrimman ar sanning. Resten - ar fotomontage? Dessutom gratulationer till att ha lyckats sänka ett tyskt slagskepp - spårlöst - med naagra knapptryck...ser inte ens en livflotte eller naagra overlevande dar TIRPITZ befann sig strax innan...varjag

Joachim
Medlem

Inlägg av Joachim » 2 juni 2003, 13:05

hehe, skall sägas att svartvita bilder är något enklare att manipulera. Färgers nyanser är svåra att hitta rätt ton på

Användarvisningsbild
Battler
Stödjande medlem 2026

Inlägg av Battler » 7 juni 2003, 13:37

Tack allihopa för era svar :D ... det är nog "fake" :cry: ...trist, det är en vacker bild.

MVH

Spencer
Medlem

Inlägg av Spencer » 13 juni 2003, 20:42

Sutfolk var väl bara en vanlig jagare som med norfolk skuggade bismarck
utanför Island och Bismarck och tirpitz träffades väl i Norge men bara om jag minns rätt och varför hon snurrade runt som hon gjorde var för att en torped som hade träffat rodret och man kunde inte göra nåt p.g.a. det moderna systemet kunde inte kopplas bort!

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem

Inlägg av subskipper » 14 juni 2003, 13:13

Spencer skrev:Sutfolk var väl bara en vanlig jagare som med norfolk skuggade bismarck
utanför Island och Bismarck och tirpitz träffades väl i Norge men bara om jag minns rätt och varför hon snurrade runt som hon gjorde var för att en torped som hade träffat rodret och man kunde inte göra nåt p.g.a. det moderna systemet kunde inte kopplas bort!
HMS Suffolk var en tung kryssare, inte en jagare.

~Henric Edwards

chaser
Medlem

Inlägg av chaser » 14 juni 2003, 14:02

En annan sak, skeppet i bakgrund har väl inget svall? Möjligen lite precis efter. Men när ett så stort skepp rör sig så borde svallet hänga med en stund, men där svallet borde komma fram bakom det främre skeppet finns ingenting...

Spencer
Medlem

Inlägg av Spencer » 14 juni 2003, 14:39

Du hade rätt henri,k jag kollade upp det måste ha blandat ihop namnet på nåt annat fartyg!

norrpan
Ny medlem

Inlägg av norrpan » 26 juli 2003, 20:08

Har missat dokumentären 2 gånger och är helt knäckt. Jag bor i studentkorridår och vi har bara discovery på en tv och det sitter alltid en massa brudar i vardagsrummet och ser på sunkiga komedier. Kan man få tag på den på nått annat sätt?

Joachim
Medlem

Inlägg av Joachim » 21 augusti 2004, 15:28

[quote="Battler"]Tack allihopa för era svar :D ... det är nog "fake" :cry: ...trist, det är en vacker bild.

MVH[/quote

nå, var det en fake att de båda fartygen vistades sida vid sida? Någon nytillkommen kanske vet mer

Användarvisningsbild
predator
Medlem

Inlägg av predator » 19 september 2004, 13:43

Battler skrev:Har haft den här bilden på min hårddisk en längre tid, har hämtat den från nätet. Hittar den ej längre och har ej sett den eller något liknande i böcker. Bilden föreställer Bismarck och Tirpitz, undrar om bilden är "fake".

MVH
bilden battler har tror ja e fejk om man kolla noga på bilden och förstorar upp den lite . räcker att ett par gången så ser man på flygen att har saker runt sig som inte sätmmer in i bakgrunden . va ja vet så har inte TIRPITZ och BISMARCK seglat tillsammans. det kan va Prinz Eugen . dom båda likna ju varandra . de va ju därför HOOD skjut mot Prinz Eugen först och inte bismark. eller e då någon som jobbar sig med att klippa ihop två bilder.

någon som vet om man kallar TIRPITZ för han också som man gjorde med bismarck. enligt vilja av fartygskapten Captains Ernst Lindemann. ?

Skriv svar