Nix inte rätt. varken Centurion eller några T-34or var medThord Wedman skrev:Jag tror att det var mellan en Australiensisk Centurion och en T-34.Luno skrev:då tar vi en Vietnam fråga.
som alla vet så var det inte många Stridsvagn VS stridsvagn dueller under kriget
det var ändast en och den inträffade 3 Mars 1969
så min fråga är mellan vilka stridsvagnar? och hur slutade duellen?
1-0 till Centurion.
/Thord
Quiz: Militär utrustning
- Thord Wedman
- Medlem
- Kontakt:
Helt rätt hans frågan är din .Hans skrev:M48 och PT76, 2-0 till M48.Luno skrev:då tar vi en Vietnam fråga.
som alla vet så var det inte många Stridsvagn VS stridsvagn dueller under kriget
det var ändast en och den inträffade 3 Mars 1969
så min fråga är mellan vilka stridsvagnar? och hur slutade duellen?
MVH
Hans
Fast en M48 fick väll en rejäl kyss av en PT-76 men inte värre en att den kunde ta sig från platsen med för maskin
MVH
olof
Mer läsning om det http://www.rjsmith.com/ben-het.html
Och nu ett flygplan, nej, jag skojade bara, vad är det som är under flygplanet?
MVH
Hans
Och nu ett flygplan, nej, jag skojade bara, vad är det som är under flygplanet?
MVH
Hans
- Bilagor
-
- pang.jpeg (13.9 KiB) Visad 591 gånger
Adam, visst är det en BOAR (30.5" Rocket MK 1). http://www.designation-systems.net/dusrm/app4/boar.html
Din hatt!
MVH
Hans
Din hatt!
MVH
Hans
En mycket enkel fråga:
Vad är detta för flygplan?
Vill ta detta flygplan pga jag kört den som min far har (Inte hans flygplan på bilden, det är inte farsan på bilden heller
). Farsans är ett orginal med bara orginal delar till. Bla orginal yxa, spade, ammunitions låda, vapen-hållare m.m.
Mvh,
Adam
Vill ta detta flygplan pga jag kört den som min far har (Inte hans flygplan på bilden, det är inte farsan på bilden heller
Mvh,
Adam
- Bilagor
-
- wrummm.jpg (30.28 KiB) Visad 721 gånger
Senast redigerad av 1 Thyrus, redigerad totalt 4 gånger.
En Amerikansk M151 Jeep.....Thyrus skrev:En mycket enkel fråga:
Vill ta detta flygplan pga jag kört den som min far har (Inte hans flygplan på bilden, det är inte farsan på bilden heller). Farsans är ett orginal med bara orginal delar till. Bla orginal yxa, spade, ammunitions låda, vapen-hållare m.m.