Det är väl ganska oklart ifall de kommer in dock...
Nej, Eksjö får det bli. Swedec ligger ju där, och jag funderar på att bli proffisionell amröjare liksom.
Precis, vi firade nedläggningsbeslutet med en fika på soldathemmet.Rottenführer S skrev:Ing1 är nedlagt sen länge, där utbildas bara utlandsstyrkan numer (SWEDINT). Men Eksjö är ett kanon ställe att göra lumpen på!
Gjorde tio månader som försökssoldat/Transportgruppbefäl, man blir då korpral efter 150 dagar och furir när man muckar.Vad var din grad/utbildning
Min grupp hörde till Ing2:s försöksavdelning och hade till uppgift att hjälpa till med försök av utrustning, tex minröjsutrustning, brosystem och ingenjörsfordon.vad gjorde du o din grupp
Vi låg på 2. kompaniet som är ett förbindelsekompani. Där fanns en DB200-pluton (bygger flytbro), en KB5-pluton (bygger fast bro), en maskinpluton (röjer mark, bygger väg etc.) och ett Stab och tross pluton (ser till att folk får mat etc.). Annars finns det en j*vla massa befattningar på regementet (lastbilsförare, rekdykare, pv-robot, vakter mm mm).vad gjorde andra grupper
Varierar givetvis, men med ett undantag så träffade inte jag någon som jag hade något större emot (iallafall inte när man har fått lite perspektiv på det).är befälen shyssta
Allt är relativt, mindre än jägarna, mer än signalister och träng... ...men något vilohem är det deffinitivt inte...Hur mycket spring är det i tjänsten
Tråd?vilken färg på tråden ska man ha med sig
Man får 66 kr per dag + lite småtillägg, tex 25 kr extra när man är ledig. Vilket blir cirka 2 050 per månad (tänk då på att du inte har några kostnader för mat, resor, logi och kläder). Vid MUCK får man desutom 66 kr extra per dag. Tex jag som låg 300 dagar fick cirka 19 500.hur mycket (om så är fallet) får man i lön/traktamente/ersättning när man ligger inne
Du ber om det vid mönstringen. Det gjorde jag och det var meningen att jag skulle blivit amröj men ett par veckor efter inryck var vi några som fick reda på att för många hade tagits ut och vi blivit förflyttadeHur blir man amröjare i lumpen?