Sodom och Gomorrah enligt Khedor`omers text.

Om idéer, föreställningar och tankegods genom historien. Värd: LasseMaja
Användarvisningsbild
ERland
Medlem
Inlägg: 406
Blev medlem: 1 mars 2012, 00:11

Re: Sodom och Gomorrah enligt Khedor`omers text.

Inlägg av ERland » 20 mars 2017, 18:06

Vad står det då i de där böckerna och dina avskrifter om var man kan finna Kedorlaomers text?

marigold
Medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: 29 september 2016, 12:05
Ort: Globalt

Re: Sodom och Gomorrah enligt Khedor`omers text.

Inlägg av marigold » 25 mars 2017, 20:26

Svar till Erland:

Böckerna min sagesman nämnde på engelska var de jag lämnade i mitt senaste svar. De skrifterna var på enelska.
Han nämner också en skrift på tyska som skrevs 1917 av Alfred Jeremias "Die sogenauten Kedorlaomer- Texte.

Det står att de här texterna länge har varit ignorerade av forskare. Kanske för att de nämner religionen "Ljusets söner"Aryans och
treenigheten Fadern Marduk, Sonen Nabu "Lammet" och anden Osiris Adonay vars återkomst sedan väntades på Qumran- och Karmel-
bergen 2000 år senare.

Vad jag inte förstår varför man fäster Marduk som en permanent gud i Babylon han kom ju dit från Turkiet (Göbekli Tepe) år 2024 F Kr
och drog till Indien samma år. Bilder de visar på honom med hjul på manteln är ju Enlil den mörke vanen. Marduk var blond ashar av
fårklan och ormklan.

Det arkeologerna nu håller på att grävau ut i Göbekli Tepe var den plats där han vistades i exil i 24 år då han arbetade på en ny sol-
kalender med 12 månader.

Förstår inte heller varför forskarna i Mellanöstern och Egyptologerna arbetar mera över gränserna då skulle de också förstå sumerernas
klanindelningar och vem Sfinxen var. Hans smeknamn var TUTU. Hans hela namn Utu Shamash Apollo och finns idag som nationalsymbol
på Irans flagga och insigner. Tvillingbror till Isthar Inanna. Maka Aya med antilopattribut. Han var adopterad av Enki Ea därav Ormsvansen.
Själv var han av Lejonklan.

Skriv svar