det är lite vackrare än pyramider i egypten
Lätt gjort med en jordradar kan jag tänka mig, så behöver vi inte vänta.The Ghost skrev:senaste nytt...
geologerna ska försöka bevisa att det finns något under berget, om det hittar något ska utgrävninegn börja omfattande och seriöst på våren
att de inte kan börja greäva mycket nu är pga av vinter,, och snö som kommer , det kommer försvåra utgrävningen
12 000 år är jag också skpetisk lite måste jag säga, men att han kommer på sådana siforr kanske kommer ifrån analyser från jorden som de har gjort i augusti , de har borrat ner till 17 meter , så det är ganska långtOch han med sina kraftigt färgade glasögon är tyvärr nästan helt säkert synnerligen olämplig att vara huvudansvarig.
12.000 år, jo jag tackar.
Varför geologer? Arkeologer vore väl mer motiverat om man tror att det är en byggnad?The Ghost skrev:geologerna ska försöka bevisa att det finns något under berget, om det hittar något ska utgrävninegn börja omfattande och seriöst på våren
The Ghost skrev:"...there is evidence that it contains rooms and a monumental causeway ... The plateau is built of stone blocks, which indicates the presence at the time of a highly developed civilisation," the daily explains.
The Gost, varifrån får du uppgifterna?
Sjutton meter är väl inte långt om berget är 100?
Varför geologer? Arkeologer vore väl mer motiverat om man tror att det är en byggnad?
Förresten så hade man ju redan "evidence":
Förresten så hade man ju redan "evidence":
Så man har alltså hittat bebyggelse uppe på ett berg, och möjligen tunnlar i ett berg, inget som tyder på en Pyramid?The Ghost skrev:...att de hittade stenblock, människor som bor nära berget när de byggde hur de hittade också stenblock , att de hittade tunnlar i berget när de krypte inne i berget 150 meter
Det vore intressant om man kunde få det här bekräftat på något sätt, för på bilderna går det ju inte att se vad bergets sidor följer för väderstreck.bergets position är som piramidernas position ,alltså berget är placerat så att en sida är riktad mot norr, andra söder,tredje väst och fjärde öst
På bilderna verkar det finnas träd över hela berget?på toppen av berget finns det inga träd pga att rötterna inte kunde gå ner i marken pga att det finns "pyramid" eller något annat
uppe på berget finns gammal stad från bosniska kungariket från medeltiden, och det området är säkrad , alltså man får inne borra något nära staden , så de började borra på sidan av bergetSå man har alltså hittat bebyggelse uppe på ett berg, och möjligen tunnlar i ett berg, inget som tyder på en Pyramid?
jag vet inte själv om det stämmer, men arkeologen sade det , så han kan inte bara ljuga bara så där , just nu tror jag på honom tills det är bevisat att det är inte så som han sägerbergets position är som piramidernas position ,alltså berget är placerat så att en sida är riktad mot norr, andra söder,tredje väst och fjärde öst
Det vore intressant om man kunde få det här bekräftat på något sätt, för på bilderna går det ju inte att se vad bergets sidor följer för väderstreck.
på toppen av berget finns det inga träd pga att rötterna inte kunde gå ner i marken pga att det finns "pyramid" eller något annat
På bilderna verkar det finnas träd över hela berget?
hm , ok , då är det annat ord , iallafall så finns det inga träd på toppen pga att rötter inte kan sprida sig ner i marken pga pyramid eller något annat i berget , det är vad osmanagich sadeHumus = jord