Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 29 oktober 2005, 14:15

det behöver inte vara pyramid som i egypten , jag är nöjd om pyramiden ser ut så här

Bild

det är lite vackrare än pyramider i egypten

Användarvisningsbild
Ednew
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 1 maj 2005, 15:48
Ort: Platån
Kontakt:

Inlägg av Ednew » 29 oktober 2005, 14:16

Sarvi skrev:För Google Earth-folket här, så ligger Visoko på lat=43.99, lon=18.18 . :)

Tycker förstås det ser ut som balkanberg innehållandes vanlig kalksten och balkanlera... :|
Hur är din upplösning?

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 oktober 2005, 13:51

senaste nytt...


geologerna ska försöka bevisa att det finns något under berget, om det hittar något ska utgrävninegn börja omfattande och seriöst på våren


att de inte kan börja greäva mycket nu är pga av vinter,, och snö som kommer , det kommer försvåra utgrävningen

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 30 oktober 2005, 14:20

The Ghost skrev:senaste nytt...


geologerna ska försöka bevisa att det finns något under berget, om det hittar något ska utgrävninegn börja omfattande och seriöst på våren


att de inte kan börja greäva mycket nu är pga av vinter,, och snö som kommer , det kommer försvåra utgrävningen
Lätt gjort med en jordradar kan jag tänka mig, så behöver vi inte vänta.

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 oktober 2005, 16:28

Lätt gjort med en jordradar kan jag tänka mig, så behöver vi inte vänta.
arkeologen osmanagich har pratat något om radar och sånt , de kommer använda det pckså

Stefan
Medlem
Inlägg: 3426
Blev medlem: 9 april 2002, 11:10

Inlägg av Stefan » 30 oktober 2005, 17:09

Vi får anta att fyndet är äkta och intressant och väl värd en utgrävning.

Det som oroar mig är att denne Osmanagich har en massa vilda teorier. Därmed vet vi att han inte kommer att söka förutsättningslöst, och kan mycket väl missa viktiga ledtrådar som pekar åt helt andra håll. Vi vet ju att man ser det som man väntar sig att se. Ja, rentav det man vill se. Och han med sina kraftigt färgade glasögon är tyvärr nästan helt säkert synnerligen olämplig att vara huvudansvarig.
12.000 år, jo jag tackar. Då är ju de albanska teorierna mindre vilda och närapå plausibla i jämförelse... *ler* (och då har jag ändå låtit mig påverkas utav vissa idéer i dem).

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 oktober 2005, 20:27

Nyheter

många människor kommer fler och fler, medier och sånt,


Idag säger osmanagich att de har krypt inne 150 meter i berget , de har hittat flera ingågar inne i berget , på våren ska de undersöka ängar runt om berget med hjälp av satelit undersäknaningar om jag har översatt rätt :?
Och han med sina kraftigt färgade glasögon är tyvärr nästan helt säkert synnerligen olämplig att vara huvudansvarig.
12.000 år, jo jag tackar.
12 000 år är jag också skpetisk lite måste jag säga, men att han kommer på sådana siforr kanske kommer ifrån analyser från jorden som de har gjort i augusti , de har borrat ner till 17 meter , så det är ganska långt

bara de hittar den här pyramiden så bryr jag mig inte om han säger att det är 100 000 år gamal bara det finns en pyramid :D
Senast redigerad av 1 The Ghost, redigerad totalt 31 gånger.

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 30 oktober 2005, 21:49

Sjutton meter är väl inte långt om berget är 100?

Ghost, ta bort de bilder du postat som inte är relevanta för frågan. Alltså bilder som den senaste med bara folk på.

Mvh Petter

Användarvisningsbild
sibiriska tigern
Medlem
Inlägg: 579
Blev medlem: 13 maj 2004, 15:56
Ort: Lund

Inlägg av sibiriska tigern » 30 oktober 2005, 22:49

The Gost, varifrån får du uppgifterna?

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 31 oktober 2005, 09:06

The Ghost skrev:geologerna ska försöka bevisa att det finns något under berget, om det hittar något ska utgrävninegn börja omfattande och seriöst på våren
Varför geologer? Arkeologer vore väl mer motiverat om man tror att det är en byggnad?

Förresten så hade man ju redan "evidence":
The Ghost skrev:"...there is evidence that it contains rooms and a monumental causeway ... The plateau is built of stone blocks, which indicates the presence at the time of a highly developed civilisation," the daily explains.

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 31 oktober 2005, 18:06

The Gost, varifrån får du uppgifterna?

från vissa bosniska sidor på nätet
Sjutton meter är väl inte långt om berget är 100?



berget är inte 100 , jag tror att den är 700 m

Varför geologer? Arkeologer vore väl mer motiverat om man tror att det är en byggnad?

Förresten så hade man ju redan "evidence":

både geologer och arkeologer, geologer undersöker jorden, arheologer gräver ut :D som jag har förstått


Förresten så hade man ju redan "evidence":

det finns lite här och där, analyser från jorden , att det finns många anomalier i jorden , att de hittade stenblock, människor som bor nära berget när de byggde hur de hittade också stenblock , att de hittade tunnlar i berget när de krypte inne i berget 150 meter , bergets position är som piramidernas position ,alltså berget är placerat så att en sida är riktad mot norr, andra söder,tredje väst och fjärde öst , på toppen av berget finns det inga träd pga att rötterna inte kunde gå ner i marken pga att det finns "pyramid" eller något annat , de hittade sten i marken som du kan se i föregående sida ,det här är som jag vet det finns säkert andra "evidence"

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 31 oktober 2005, 20:33

The Ghost skrev:...att de hittade stenblock, människor som bor nära berget när de byggde hur de hittade också stenblock , att de hittade tunnlar i berget när de krypte inne i berget 150 meter
Så man har alltså hittat bebyggelse uppe på ett berg, och möjligen tunnlar i ett berg, inget som tyder på en Pyramid?
bergets position är som piramidernas position ,alltså berget är placerat så att en sida är riktad mot norr, andra söder,tredje väst och fjärde öst
Det vore intressant om man kunde få det här bekräftat på något sätt, för på bilderna går det ju inte att se vad bergets sidor följer för väderstreck.
på toppen av berget finns det inga träd pga att rötterna inte kunde gå ner i marken pga att det finns "pyramid" eller något annat
På bilderna verkar det finnas träd över hela berget?

Mvh -Dan

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 31 oktober 2005, 21:55

Så man har alltså hittat bebyggelse uppe på ett berg, och möjligen tunnlar i ett berg, inget som tyder på en Pyramid?
uppe på berget finns gammal stad från bosniska kungariket från medeltiden, och det området är säkrad , alltså man får inne borra något nära staden , så de började borra på sidan av berget


bergets position är som piramidernas position ,alltså berget är placerat så att en sida är riktad mot norr, andra söder,tredje väst och fjärde öst

Det vore intressant om man kunde få det här bekräftat på något sätt, för på bilderna går det ju inte att se vad bergets sidor följer för väderstreck.
jag vet inte själv om det stämmer, men arkeologen sade det , så han kan inte bara ljuga bara så där , just nu tror jag på honom tills det är bevisat att det är inte så som han säger :wink:


på toppen av berget finns det inga träd pga att rötterna inte kunde gå ner i marken pga att det finns "pyramid" eller något annat

På bilderna verkar det finnas träd över hela berget?




det där är inte träd , det där är växter som kallas humus , jag vet inte om man säger så på svenska eller så är ordet humus internationell ord för det sortens växter , jag tror att det är något sort buske



Om de hittar verkligen en pyramid under det där berget , så kommer det förändra synen på europas historia , då behöver vi inte åka till egypten mer vi ka dra till bosnien isället och kolla på pyramider :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 1 november 2005, 10:12

The Ghost skrev:växter som kallas humus
Humus = jord.

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 1 november 2005, 12:51

Humus = jord
hm , ok , då är det annat ord , iallafall så finns det inga träd på toppen pga att rötter inte kan sprida sig ner i marken pga pyramid eller något annat i berget , det är vad osmanagich sade


här är ett foto på berget gammalt men det ser bra ut , berget ser verkligen ut som pyramid , ber till Gud att det finns pyramid under berget, och idag fick jag veta att de ska kolla berget med satelit på våren

Bild

Skriv svar