Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 28 maj 2007, 16:15

Jo, det känns som det är uppenbart... Du har gett oss fyra bilder på stenar. Vart är pyramiden?
vi har diskuterat det här tidigare orkar inte mer, jag ville bara visa er bilder på det som har hittats den senaste tiden

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 11932
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 29 maj 2007, 15:02

Jag är nyfiken, eftersom du har varit borta ett tag så vill alla veta hur det har gått med pyramiden. Inklusive jag, du var ju frånvaro från augusti förra året tills nu och under denna tid anser jag att det borde har hänt något.

Min fråga är;

Vad har dom kommit fram till sedan augusti förra året?

Stefan

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 29 maj 2007, 20:46

The Ghost skrev:
Jo, det känns som det är uppenbart... Du har gett oss fyra bilder på stenar. Vart är pyramiden?
jag ville bara visa er bilder på det som har hittats den senaste tiden
Jaha, tack för det. Men vad har det du visar bilder på med pyramider att göra?

Mvh Petter

Jrgen
Medlem
Inlägg: 131
Blev medlem: 24 juli 2006, 12:37
Ort: Högsby/Växjö

Inlägg av Jrgen » 29 maj 2007, 22:02

Gutekrigaren skrev:Men vad har det du visar bilder på med pyramider att göra?
De är tagna på en plats där pyramider påstås finnas?

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 29 maj 2007, 22:41

Jag är nyfiken, eftersom du har varit borta ett tag så vill alla veta hur det har gått med pyramiden. Inklusive jag, du var ju frånvaro från augusti förra året tills nu och under denna tid anser jag att det borde har hänt något.

Min fråga är;

Vad har dom kommit fram till sedan augusti förra året?
en sak som jag tycker verkligen är wooow upptäckt att de har upptäckt elektromagnetisk fält runt bosniska pyramiderna , en man från england som heter Harry Oldfield mätte med hans instrument elektromagnetisk fält
30 April 2007 Electromagnetic changes in the atmosphere around the pyramid.

The APBPS foundation invited Dr. Harry Oldfield, who has been researching into electromagnetic fields, to visit Visoko to record electromagnetic changes in the atmosphere around the pyramid. Last weekend Dr Oldfield, who is from the UK, visited the site to measure changes around the Bosnian Pyramid of The Sun. These changes cannot be seen with the human eye but can be recorded electronically. Dr Oldfield noticed that the electromagnetic fields around the pyramid are vertical rather than horizontal, which is unusual since vertical fields are characteristic of artificial buildings rather than natural formations. He also recorded more activity than expected, with strong electromagnetic fields above the Bosnian Pyramid of The Sun. These pulsed electric fields rose vertically and disappeared into the atmosphere.
video
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0115&hl=en
Electromagnetic field at the bosnian sun pyramid

video
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2379&hl=en
Electromagnetic field at the bosnian moon pyramid

De är tagna på en plats där pyramider påstås finnas?
precis, många säger var finns artifakter och sånt , nu finns de iallafall


om någon kan föklara hur elektromagnetiska fält kan finnas runt vanliga berg vill jag gärna veta , hur de kan uppstå, är det någon som vet ??? :?

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 29 maj 2007, 22:45

målet för det här året är att rensa tunneln så att de kan komma ini pyramiden om det går

Användarvisningsbild
Ender Wiggin
Medlem
Inlägg: 257
Blev medlem: 29 april 2003, 22:42
Ort: Kronoberg

Inlägg av Ender Wiggin » 29 maj 2007, 23:46

The Ghost skrev:en sak som jag tycker verkligen är wooow upptäckt att de har upptäckt elektromagnetisk fält runt bosniska pyramiderna , en man från england som heter Harry Oldfield mätte med hans instrument elektromagnetisk fält
The Ghost, du förutsätter okritiskt att det hela stämmer? Du avvisar "klassisk" vetenskap som granskar dessa berg (ja, jag benämner dem medvetet berg och inget annat) men köper villigt dessa minst sagt kontroversiella metoder?

Men okej, vem är då denne doktor som du refererar till?
Tja, han har bland annat gett ut en bok som heter Harry Oldfield's Invisible Universe, på Amazon.com beskrivs boken så här:
Book Description
Harry Oldfield is an extraordinary scientist and healer who has spent the last 20 years proving that mystical emanations such as visions and psychic manifestations have a basis in science. A pioneer of the Kirlian photography, Oldfield has developed a photographic scanning method that can diagnose illness and photograph the chakras. He has also discovered an Electro-Scanning Method (ESM) which can ascertain a full medical history from a fully clothed patient in two minutes and founded a school teaching students his Electro-Crystal Therapy techniques.
Där ser man, med en sådan uppfinning bör det vara rätt låga odds för att han ska få årets Nobelpris i medicin...

Nåväl, låt oss ponera att han verkligen funnit någon form av anomali i elektromagnetiska fält runt bergen. Vad innebär det då, anser du Ghost? Är detta det slutgiltiga beviset för att dessa berg har konstruerats av människohand? Valde "pyramidbyggarna" att medvetet placera ut något som skulle förändra de elektromagnetiska fälten och i så fall, varför då?

Jag vet att det blev många frågor i mitt inlägg och att du inte gärna besvarar de frågor kring bergen som tidigare ställts till dig i tråden, men jag skulle gärna se att du besvarar åtminstone några av mina frågor.

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 11932
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 30 maj 2007, 11:27

Tack för nyheten för de nyupptäckta elektromagnetiska fält runt "pyramiden", men jag undrar också hur det har gått sedan augusti med själva utgrävningen av pyramiden?

Stefan

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2007, 12:07

Det där med elektromagnetiska fält runt pyramiderna, är väldigt intressant, redan förra året upptäckte man att kompassen inte fungerar på vissa platser på pyramiden , och det var konstigt

därför tror jag att de kallade Harry för att mäta, och han presentarde hans resultat, han säger att han inte väntade sig mycket men när han mätte var han förvånad över resultatet

Vad innebär det då, anser du Ghost? Är detta det slutgiltiga beviset för att dessa berg har konstruerats av människohand? Valde "pyramidbyggarna" att medvetet placera ut något som skulle förändra de elektromagnetiska fälten och i så fall, varför då?
du frågar mig som om jag är expert på bosniska pyramider :lol: jag själv är inte 100% säker att det är människor som har gjort det, men det här med eltromagnetisk fält kan betyda att människor har bearbetat lite här och där

vissa forskare säger att det är människor som har gjort de här bergen andra säger att det är naturen som har skapat de, det måste ta tid innan man kommer fram till sanningen

Tack för nyheten för de nyupptäckta elektromagnetiska fält runt "pyramiden", men jag undrar också hur det har gått sedan augusti med själva utgrävningen av pyramiden?

Stefan
de har haft vinter paus, ovan för mark yutan, medan de grävde i tunnlarna och de startade igen i april, men de har problem med administrativa saker , när det gäller tillstånd att gräva på vissa platser , de våntar på tillstånd

en sak till som de gjorde under vinter perioden, att tyskar och serber mätte georadar under marken, om de kunde hitta något ,de har hittat massa anomalier , möjliga tunnlar och ingångar i pyramider

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Inlägg av tryggve » 30 maj 2007, 12:14

The Ghost skrev:Det där med elektromagnetiska fält runt pyramiderna, är väldigt intressant, redan förra året upptäckte man att kompassen inte fungerar på vissa platser på pyramiden , och det var konstigt
En förklaring är väl om det finns järnmalm i bergen?

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 30 maj 2007, 12:28

The Ghost skrev:Det där med elektromagnetiska fält runt pyramiderna, är väldigt intressant, redan förra året upptäckte man att kompassen inte fungerar på vissa platser på pyramiden , och det var konstigt

därför tror jag att de kallade Harry för att mäta, och han presentarde hans resultat, han säger att han inte väntade sig mycket men när han mätte var han förvånad över resultatet
Du är väl medveten om att Dr. Harry Oldfield är en New-age anhängare som påstår sig filma folks auror? Att hans påstådda filming av elektromagnetism är ren pseudovetenskap? Han är alltså ingen seriös vetenskapsman. Att man filmat elektromagnetiska fält runt berget är svårt att avgöra på filmerna, eftersom det enda man ser är olikfärgade fält som verkar strömma bakom. Om man filmade i lite andra riktningar, vad skulle man se då? När film två viker av åt höger verkar det ju förekomma samma sak vid sidan av, och på vägen! Varför är allt annat vitt? Har man använt en vanlig videokameras IR funktion och filmat lite luftströmmar som trycks upp av berget? Vart kommer färgerna ifrån, efterredigering? Vad betyder färgerna, det finns inga graderingar?
Och varför går de här filmade strömmarna inte rakt upp, annat än när man vinklar kameran för att få det att se ut så (se film 2 hur bilarna åker förbi)?

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 11932
Blev medlem: 11 augusti 2003, 18:15
Ort: Uppland
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 30 maj 2007, 12:35

de har haft vinter paus, ovan för mark yutan, medan de grävde i tunnlarna och de startade igen i april, men de har problem med administrativa saker , när det gäller tillstånd att gräva på vissa platser , de våntar på tillstånd
Jaså, så dom hade gått i "vinteride"......Det är väl en förklaring till din frånvaro. :lol:

Nu vet jag inte hur stort halten är av järnmalm, men mycket tyder på att det är ganska så hög halt av järnmalm. Nu är det lite OT, men varför inte bryta ut järnmalm samtidigt som dom har grävt fram en pyramid eller en försvunnen stad.

Den där historien blir mer och mer mytomspunnen tycker jag, har dom hittat någonting i gångarna under vintern också? Med tillstånd, har det gamla tillståndet gått ut eller har dom grävt olagligt?

Stefan

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2007, 14:26

En förklaring är väl om det finns järnmalm i bergen?
kanske. men de har inte hittat något järn under jorden, eller i tunnlarna


vi väntar och avvaktar , vi får se om de kommer hitta något mer :D

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Inlägg av tryggve » 30 maj 2007, 14:36

The Ghost skrev: kanske. men de har inte hittat något järn under jorden, eller i tunnlarna
Har de letat efter järnmalm?

Sedan så förstår iofs inte jag varför denna "störning" skull göra det troligt att det är en av människor byggd pyramid. Snarare förefaller det väl i så fall stödja hypotesen att det faktiskt rör sig om en naturlig formation, som då innehåller järnmalm.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Inlägg av tryggve » 30 maj 2007, 14:38

The Ghost skrev: vi väntar och avvaktar , vi får se om de kommer hitta något mer :D
Med tanke på att de inte har hittat något som gör att det finns anledning att tro att det rör sig om pyramider så förstår jag inte riktigt vad poängen med att vänta och se är.

Skriv svar