Jag trodde inte det fanns något om astrologi som kunde få honom att säga "det var nytt" tills jag mindes mig ha läst om att det var Ramses II som bestämde Väduren, Vågen, Kräftan och stenbocken när jag gick på gymnasiet, och när jag piffade upp min hemsida hittade jag även artikeln så att jag tyckte det kunde vara intressant o höra om skalmännen tror på astrologi... eller om man har kommentarer på artikeln om Astrologi,
Det blev han rätt förvånad över, men så säger han att astrologi och horoskop inte är samma sak (?!), det är ganska intressant detta med astrologi, det har funnits hos grekerna 30 fKr, ja Ramses II 1200 talet fKr, under medeltiden blev astrologin vetenskap för präster och adelsmän och från artikeln jag läst, sägs de att även Hitler hade en astrolog han besökte. Källan var: Fakta om religioner och livsfrågor, Jan Carlquist och Leif Kristiansson. 1983 om ni inte orkade klicka o läsa. undrar hur man vet att Hitler hade en astrolog expv? Kan man tro på det... en man som hitler och en astrolog går inte riktigt ihop!
Nu är författaren till den boken präst så jag kan tänka mig att han inte gillar astrologi. Kunde knappast ana att astrologins historia sträckte sig så långt bak i tiden som den faktiskt gör. Jag tror inte ett dugg på astrologi, men det är kul och intressant, det kanske Ramses gjorde med, och lekte med tanken och idag tror människor på det, vem vet.