Arbete

Från Romolus och Remus till Västroms fall.
Skriv svar
Digital_Dödsmaskin
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: 12 december 2003, 20:52
Ort: Sandviken

Arbete

Inlägg av Digital_Dödsmaskin » 30 december 2003, 03:44

Håller på med ett ganska stort projekt nu, och är inte riktigt hemma på det här ämnet. Just därför jag gör det.

Finns det någon där ute som har lust att ge mig lite fakta om hur det såg ut mellan rommarna och germanerna. Gärna ålder, kejsare och lite sånt. Och ja, jag har kollat runt och hittat lite här och var, men det tar lång tid (för mig) att sammanfatta och leta rätt på all text.

Tack

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Inlägg av tryggve » 30 december 2003, 15:42

När det gäller romerska kejsare så kan du ju gå till ett bibliotek, bl a så finns det en bok som heter just "Romerska Kejsare".
Om det bara gällde att få en lista över kejsare, och vilka år de regerade, alltså.
Annars så borde väl en Google-sökning kunna ge dig en kronologisk lista över kejsare.

Artur Szulc
Medlem
Inlägg: 1944
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:40
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Artur Szulc » 30 december 2003, 18:30

Finns det någon där ute som har lust att ge mig lite fakta om hur det såg ut mellan rommarna och germanerna. Gärna ålder, kejsare och lite sånt. Och ja, jag har kollat runt och hittat lite här och var, men det tar lång tid (för mig) att sammanfatta och leta rätt på all text.
Tar dig det lång tid att sammanfatta och leta rätt på all text??
I vilket syfte frågar du? Är det en skoluppgift?
Om det är en skoluppgift så kan du gott samla in informationen själv.

Mvh A

Digital_Dödsmaskin
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: 12 december 2003, 20:52
Ort: Sandviken

Inlägg av Digital_Dödsmaskin » 30 december 2003, 21:42

Om det är en skoluppgift så kan du gott samla in informationen själv.
Det är INTE en skoluppgift. Arbetar med ett projekt angående Half-life 2 som just bygger på just rommare och germaner. Därav behöver jag lite fakta. Visst kan jag nog säkerligen leta rätt på det själv, vilket jag också gör men har inte hittat så mycket. Bara det inte är allt för mycket begärt att få en del information
När det gäller romerska kejsare så kan du ju gå till ett bibliotek, bl a så finns det en bok som heter just "Romerska Kejsare
Tack :)

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem
Inlägg: 1621
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:33
Ort: Segeltorp

Inlägg av Leonidas » 31 december 2003, 01:58

http://www.roman-empire.net/

Här är lite grundläggande information om det romerska riket. Innehåller även utförlig info på kejsarna...

Skriv svar