Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
Artur Szulc
Medlem
Inlägg: 1946
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:40
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Artur Szulc » 30 maj 2006, 16:10

Hur förklarar man att det växer så mycket träd på pyramiden?

Jo, ytterligare en sak: om man tar en egyptisk pyramid, hur ser dess innanmäte ut? Alltså, om man gräver i en egyptisk pyramid, vilket slags material stöter man på då? Enbart stenblock? Jord? Någon slags massa?

För då undrar jag: varför gräver man inte inåt, förbi de påstådda pyramidväggarna, som Ghosts bilder visar...??

Vad är det som håller uppe pyramiden inifrån så att säga?

Artur

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 30 maj 2006, 16:49

stanislav skrev:Hur förklarar man att det växer så mycket träd på pyramiden?
Den frågan ställde jag för ett tag sedan, och svaret var att Bosnien var Atlantis, som alltsåblev översvämmat.

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2006, 17:10

Hur förklarar man att det växer så mycket träd på pyramiden?
för att det finns mycket jord, tjock lager av gjord

För då undrar jag: varför gräver man inte inåt, förbi de påstådda pyramidväggarna, som Ghosts bilder visar...??


hur har du tänk gräva i sten block som ligger på varandra och som är så här tjocka ???????????
Vad är det som håller uppe pyramiden inifrån så att säga?

Artur
sten block staplade på varandra som egyptisk pyramid

[Onödiga bilder borttagna/Gutekrigaren]

Artur Szulc
Medlem
Inlägg: 1946
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:40
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Artur Szulc » 30 maj 2006, 17:30

Hur har dessa tjocka lager av jord kommit ända till toppen av "pyramiden".

Och lägg ner teorin om Atlantis...snälla...

Hur man ska gräva i så här tjocka stenblock. Tja, hur gräver man ut gruvor.

Man behöver inte gräva i stenblocken , det räcker att man tar tar dit en diamantborr och tar prover. Om det har stapplats stenblock på varandra så lär det synas. Eller så kan man skära ut 1x1 meter med hjälp av stenskärare.

Än så länge ser jag inga som helst stenblock som utgör en pyramid, bara berggrund. Och borde de inte vara kvadratiska, och inte så platta som de är på dina bilder?

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2006, 19:51

Än så länge ser jag inga som helst stenblock som utgör en pyramid, bara berggrund. Och borde de inte vara kvadratiska, och inte så platta som de är på dina bilder?
vad är det här då

Bild

Bild

Bild

Bild


här ser vi fina kvadratiska inte så prefekta men iallafall kvadratiska sten block på varandra

herulen
Medlem
Inlägg: 355
Blev medlem: 18 december 2005, 14:09
Ort: Stockholm

Inlägg av herulen » 30 maj 2006, 20:24

Det syns ju hur tydligt som helst att det är de som gräver som formar de sten/grusblandade blocken. Alltså: skulle blocken ligga så här i över 500 år så skulle de vittra sönder. Med tanke på att pyramiden anses vara ca 10 000 år så är det otänkbart att sådana här grusblock skulle finnas kvar att gräva fram. Det är skillnad på riktiga pyramider. Deras block ligger inte så här och de är definitift inte gjorda av grusblandad sten.

Användarvisningsbild
real parakeet
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: 18 oktober 2004, 23:44
Ort: Shitlake
Kontakt:

Inlägg av real parakeet » 30 maj 2006, 20:30

Bild
Jag har fortfarande inte fått något svar på varför "pyramiden" lutar i förhållande till staden. Hela basplanet lutar ju ett par grader i förhållande till omgivningen. Om man nu gör sig omaket att bygga en pyramid, varför gör man det inte ordentligt då eller på ett sätt så att den inte tas för ett berg?

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2006, 20:36

tanke på att pyramiden anses vara ca 10 000 år så är det otänkbart att sådana här grusblock skulle finnas kvar att gräva fram
det där med 10 000 , 12 000 år är bara spekulationer inget pålitligt

pyramiden är möjligen 7000 år gammal eftersom de har hittat 24 000 artifakt i området som är 7000 år gamla


över 7000 år tror jag inte på, ja måste se starka bevis för det , och det har jag inte sett än


Jag har fortfarande inte fått något svar på varför "pyramiden" lutar i förhållande till staden. Hela basplanet lutar ju ett par grader i förhållande till omgivningen. Om man nu gör sig omaket att bygga en pyramid, varför gör man det inte ordentligt då eller på ett sätt så att den inte tas för ett berg?
ingen aning

Sphinx
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 16 maj 2006, 14:20
Ort: Mammas mage och pappas pung

Inlägg av Sphinx » 30 maj 2006, 20:50

Old code, var är du? kan du få in lite verklighet i diskussionen igen eller du kanske känner att det inte gör någon nytta :)

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2006, 21:01

Bosnian Moon pyramid

http://i18.photobucket.com/albums/b137/ ... seca01.jpg

and and stone blocks of the moon pyramid

Bild

http://img281.imageshack.us/img281/9629/mjeseca9pr.jpg
moon pyramid



kolla det här, om berget visocica var vanligt berg, kolla hur det skiljer sig från omgivningen, inga andra liknande berg , pyramid formade

bosnian sun pyramid

http://img416.imageshack.us/img416/2324/sunca17wz.jpg


http://img416.imageshack.us/img416/7159/sunca7yd.jpg

Jag ändrade de återkommande onödiga bilderna på berg så att de är länkade. /Dûrion

Användarvisningsbild
sibiriska tigern
Medlem
Inlägg: 579
Blev medlem: 13 maj 2004, 15:56
Ort: Lund

Inlägg av sibiriska tigern » 30 maj 2006, 21:04

The Ghost skrev:
Än så länge ser jag inga som helst stenblock som utgör en pyramid, bara berggrund. Och borde de inte vara kvadratiska, och inte så platta som de är på dina bilder?
vad är det här då

Bild

http://i5.photobucket.com/albums/y198/g ... ida005.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y198/g ... ida007.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/6310/zido36mp.jpg


här ser vi fina kvadratiska inte så prefekta men iallafall kvadratiska sten block på varandra
Känner du till vart på Visocicaberget bilderna kommer ifrån? Från nordöstra hörnet som tidigare bilder?

Cheopspyramidens block är formade i kubar och har bassidorna ungefär 1 m. Dina bilder kan vara vad som helst, t.ex. packsten från en romersk väg (byggd efter 300 f.Kr.), varvid blocken ligger huller-om-buller eftersom vägen rasat samman. Var inte berget en fortifikation sedan tidigare?

Från http://runeberg.org/tektid/1931v/0061.html
Bilagor
Romarska-vägar-i-sluttninga.png
Tvärsektion av modern väg i berg
Romarska-vägar-i-sluttninga.png (4.35 KiB) Visad 924 gånger

Artur Szulc
Medlem
Inlägg: 1946
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:40
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Artur Szulc » 30 maj 2006, 21:08

Brukar inte pyramidkonstruktioner se ut som trappsteg? Nu ligger ju "stenblocken", vad som förefaller, platt på marken.

Gräv på djupet så kan man nog snabbt avgöra om det är en pyramid eller inte.

Och om jag var Osmani....ja, hur det nu stavas, så skulle jag se till att gräva ut den där tunneln illa kvickt....nu har det gått några veckor sedan den upptäcktes och fortfarande är det helt tyst....hm...undrar varför...

Artur

The Ghost
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 28 oktober 2005, 12:05
Ort: sverige

Inlägg av The Ghost » 30 maj 2006, 21:17

så skulle jag se till att gräva ut den där tunneln illa kvickt....nu har det gått några veckor sedan den upptäcktes och fortfarande är det helt tyst....hm...undrar varför...
de gräver ut de fortfarande, det är inte några meter utan kilometer av tunlar

herulen
Medlem
Inlägg: 355
Blev medlem: 18 december 2005, 14:09
Ort: Stockholm

Inlägg av herulen » 30 maj 2006, 22:47

Finns det inga fler arkeologer på denna hemsida? Alltså alla bilder visar ju tydligt på en medveten framställning av det som ska visas. Skulle jag visa detta för min chef och påstå något skulle jag avskedas. Åter igen, titta på blocken. Sådana kan inte bevaras i så många tusen år i och med att de är sten/grus beblandade. Att jag fick 10 000 år berodde på en annan hemsida. Men det spelar ingen roll: 3000, 7000 eller 10 000 år. En konstruktion av detta material kan inte bevaras på detta sätt genom årtusenden. Blocken är medvetet urgröpta på plats. Tiita på bilderna. Det finns inget som tyder på en naturlig formation på detta sätt, utgrävarna är alltså styrda att forma blocken.

Användarvisningsbild
sabo
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: 24 maj 2006, 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av sabo » 31 maj 2006, 01:59

På den officiella sidan, piramidasunca.ba, rapporteras nu att utgrävarteamet den 26 maj 2006 inköpt en geologisk karta över Bosnien-Hercegovina åt Herr Barakat, vilket kommer att underlätta hans arbete.

Käraste Ghost, av alla bilder du hittar, varför väljer Du alltid ut dem som visar att berget är en naturlig formation när du egentligen företräder den motsatta uppfattningen? Oro Dig icke! Nu kommer jag till din undsättning. Följande bild är den första jag sett som tyder på att stenaran formats av människohänder. Den är publicerad utan kommentar på piramidasunca.ba. Den torde vaar tagen på norra sidan, eftersom texten nämnde utgrävningarna där.

Objektet på bilden ser dock snarare ut som en trappa än som en del av en pyramid.

P.S. Jag har glömt rapportera att en av de mer framträdande reaktionerna på de bosniska sidorna är humor.
Bilagor
IMG_0416.jpg
Från piramidasunca.ba, okommenterad där; 28.05.2006
IMG_0416.jpg (27.42 KiB) Visad 820 gånger

Skriv svar