Hur många fynd av slaviske Voden har du?vandal skrev:Religion och Oden. Eftersom Du pratar även om arkeologin så skulle jag veta om det finns ett enda fynd av den enögde guden Oden i Norden som med säkerhet kan sägas representera den nordiska myten. Det skulle behövas tusentals fynd för att story om Oden skulle vara mera än en saga!

Jag vidhåller mitt påstående om att jag inte tror på att det någonsin funnits ett enda språk som hete fornnordiska.

vandal skrev: Jag vidhåller mitt påstående om att jag inte tror på att det någonsin funnits ett enda språk som hete fornnordiska. Efter 1541 då det kom ut Gustav Vasas bibel kan man börja prata om en enhetlig svensk språkutveckling. Fram till detta datum var det bara latin som hjälpte.
vandal skrev:Religion och Oden. Eftersom Du pratar även om arkeologin så skulle jag veta om det finns ett enda fynd av den enögde guden Oden i Norden som med säkerhet kan sägas representera den nordiska myten. Det skulle behövas tusentals fynd för att story om Oden skulle vara mera än en saga!
Hårsättning har man diskuterat utan mig som avslutning på del ett i mina teorier. Om Du är intresserad var man anser så är det bara att läsa på.l

Hur många fynd av slaviske Voden har du?vandal skrev:Religion och Oden. Eftersom Du pratar även om arkeologin så skulle jag veta om det finns ett enda fynd av den enögde guden Oden i Norden som med säkerhet kan sägas representera den nordiska myten. Det skulle behövas tusentals fynd för att story om Oden skulle vara mera än en saga!

Återgå till Medeltiden (476 till 1523)
Användare som besöker denna kategori: CommonCrawl [Bot] och 0 gäster