Hej!
Skulle någon kunna förklara för mig varför Kalmarunionen är viktig i Sveriges och nordens historia.
Tacksam för svar!
Kalmarunionens betydelse
Re: Kalmarunionens betydelse
Om det inte var så att alla direkt misstänkte att du ville få ett skolarbete gjort åt dig av någon annan utan att du behövde lära dig själv skulle det ha varit mycket enkelt.
Men för att inte fastna i den frågan så ger jag dig ett tips: Använd sökfunktionen och sök på "Kalmarunionen". Det sökresultat du får kan du sedan använda för att med egna ord besvara din fråga.
Lycka till!
Men för att inte fastna i den frågan så ger jag dig ett tips: Använd sökfunktionen och sök på "Kalmarunionen". Det sökresultat du får kan du sedan använda för att med egna ord besvara din fråga.
Lycka till!
-
Jurgen Wullenwever
- Medlem
Re: Kalmarunionens betydelse
Jag vänder mig litet emot frågeformuleringen här, enär den är av typen "varför slår du din fru?".nicole.J skrev:Skulle någon kunna förklara för mig varför Kalmarunionen är viktig i Sveriges och nordens historia.
Ifall Kalmarunionen är viktig eller ej, för vem, och varför, borde vara vad som efterfrågas, utan några förutfattade slutsatser.
(Och vad "viktig" innebär.)