Jag håller på med ett (för min ålder) relativt omfattande skolarbete. Arbetet ska inkludera ämnena geografi, religion, samhällskunskap samt historia och ska innehålla olika jämförelser (t ex "Då och Nu"). Jag har valt att låta mitt arbete handla om korstågen.
Så till mitt önskemål; jag skulle vilja ha information om militära ledare som varit viktiga för korstågens utgång. Personer som Saladin har jag inga problem med att finna info om men jag skulle vilja ha info om andra t ex Zinki, Saint Gilles och Nurredin.
Alla tips om var jag kan finna sådan information (eller övrig information som berör korståget) mottags med stor tacksamhet.
/Puck Engman
Befälhavare i Kalifatet
-
- Medlem
-
- Medlem
Jo, Korstågen enligt araberna har jag läst och har även tillgång till, jag tycker att den är bra, men eftersom den, som namnet antyder, visar arabernas syn på korstågen så tänkte jag komplettera med någon annan källa.
Internet är en riktigt bra källa till information men också till ganska mycket usel sådan. De sidor jag hittat när jag sökt på de olika namnen har inte kommit med mycket information
Nå, tack för hjälpen.
PS Engelskan är inget problem.
Internet är en riktigt bra källa till information men också till ganska mycket usel sådan. De sidor jag hittat när jag sökt på de olika namnen har inte kommit med mycket information
Nå, tack för hjälpen.
PS Engelskan är inget problem.
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Ny medlem
- Ort: Samma stad som ca en miljon andra förtappade själar.
-
- Medlem
-
- Medlem
Visst är det bra med en bakgrundsförklaring, men den behöver knappast ta upp nästan 1/4 av boken och förklara både judarnas, jesus och slutligen Muhammeds liv.Habsburg skrev:Tja, man får en bra överblick och förståelse för krigen i Outremer tack vare det låååååååååååånga introt
Om jag får välja en bok om Tempelherreorden så skulle jag nog hellre rekomendera Barbers Det nya ridderskapet istället.