Sköt ned Hammarskjölds plan?

Diskussioner kring händelser under kalla kriget, från krigsslutet till 1991.
Användarvisningsbild
Lasse Odrup
Stödjande medlem

Re: Sköt ned Hammarskjölds plan?

Inläggav Lasse Odrup » 29 jan 2017 19:23

Geronimo skrev:
Lasse Odrup skrev:Men varför argumentera med någon eller några som redan vet hur det ligger till med de stora historiska gåtorna under efterkrigstiden ? :)

Var för sig kan dessa evidens ofta tyckas svaga, men det är kombinationen av dem som väger tungt.
Är det inte dags nu, att historiker äntligen på allvar börjar nysta upp den röta i de västerländska demokratierna (främst USA) som likt en metastaserad cancersvulst växt sig så stark i skuggan av Kalla kriget?
Eller är patienten redan död?

Jag erkänner att jag inte vet tillräckligt mycket om de händelser som beskrivs på den här tråden. Se mitt inlägg mer som skepsis mot nya teorier som plötsligt blir om inte sanna så åtminstone sannolika. Ibland liknar den här typen av trådar programmet "Ancient Aliens" där ett enda fakta omedelbart blir en slutsats. :)
Att kombinationen av tvivelaktiga teorier på flera områden totalt ger en sann bild är åtminstone jag tveksam till. Det är som att blanda pusselbitar från flera olika pussel och förvänta sig en klar bild.

Nå, jag ser fram mot flera inlägg men som gammal skeptiker tror jag att orsakssammanhangen är mycket mer komplicerade än vi vill tro. :)

Ola Frithiofson
Medlem

Inläggav Ola Frithiofson » 29 jan 2017 21:13

Här är Oliver North almanacksblad.

Oliver North almanack 11 mars och 30 april 1986.pdf
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Geronimo
Medlem

Inläggav Geronimo » 29 jan 2017 21:26

Lasse Odrup skrev:
Geronimo skrev:
Lasse Odrup skrev:Men varför argumentera med någon eller några som redan vet hur det ligger till med de stora historiska gåtorna under efterkrigstiden ? :)

Var för sig kan dessa evidens ofta tyckas svaga, men det är kombinationen av dem som väger tungt.
Är det inte dags nu, att historiker äntligen på allvar börjar nysta upp den röta i de västerländska demokratierna (främst USA) som likt en metastaserad cancersvulst växt sig så stark i skuggan av Kalla kriget?
Eller är patienten redan död?

Jag erkänner att jag inte vet tillräckligt mycket om de händelser som beskrivs på den här tråden. Se mitt inlägg mer som skepsis mot nya teorier som plötsligt blir om inte sanna så åtminstone sannolika. Ibland liknar den här typen av trådar programmet "Ancient Aliens" där ett enda fakta omedelbart blir en slutsats. :)

Visst känns det skönt att utan att behöva ge ett enda exempel, kunna avfärda ett helt forskningsfält med lite konstruerad guilt by association?!

Ska jag då tolka det som att du då trots allt tillhör kategorin; "dåligt påläst"? Eller rent av en kombination av båda? Att du är både dåligt påläst OCH ideologiskt motiverad?

Att kombinationen av tvivelaktiga teorier

Nja, nu omformulerar du det jag skrev. Varför gör du det? Jag skrev; "kan tyckas svaga", vilket inte betyder att de är, "tvivelaktiga" i den mer nedsättande mening ordet används.

Osannolika sammanträffanden, t.ex., är var för sig och i enstaka fall, helt rimligt att förvänta sig. Det är när sådana börjar poppa upp varhelst man tittar som det blir intressant.

på flera områden totalt ger en sann bild är åtminstone jag tveksam till. Det är som att blanda pusselbitar från flera olika pussel och förvänta sig en klar bild.

Det beror på hur det ser ut i varje enskilt fall. Du kan knappast döma ut en metod bara för att den missbrukas av diverse mer eller mindre kunniga/seriösa aktörer.

Nå, jag ser fram mot flera inlägg men som gammal skeptiker tror jag att orsakssammanhangen är mycket mer komplicerade än vi vill tro. :)

Du har som gammal skeptiker aldrig själv funderat på att undersöka om det faktiskt finns substans bakom det som ett stort och växande antal seriösa forskare världen över är överens om? Att morden på både JFK och Hammarskjöld utfördes av samma pack som mördade Kongos första folkvalde premiärminister, Patrice Lumumba?

Att samma pack bevisligen ligger bakom ett stort antal mord- och mordförsök på folkvalda/folkliga ledare världen över det senaste halvseklet är inte heller något du har reflekterat över?

Förklara gärna hur du tänker här, men var specifik och tydlig med relevanta exempel. Som "gammal skeptiker" bör du känna till hur man diskuterar på sätt som är intellektuellt hederligt.

Eller?

Geronimo
Medlem

Inläggav Geronimo » 29 jan 2017 21:28

Ola Frithiofson skrev:Här är Oliver North almanacksblad.

Oliver North almanack 11 mars och 30 april 1986.pdf

Stort tack :)

Användarvisningsbild
Lasse Odrup
Stödjande medlem

Inläggav Lasse Odrup » 29 jan 2017 21:52

Geronimo skrev:Ska jag då tolka det som att du då trots allt tillhör kategorin; "dåligt påläst"? Eller rent av en kombination av båda? Att du är både dåligt påläst OCH ideologiskt motiverad?

Jo, jag är nog dåligt påläst men som gammal man blir jag mer och mer skeptisk till de som säger sig sitta inne med sanningen som den trumpetas ut i MSM, diverse bloggar m m.
Jag hoppas och tror att de flesta av oss drabbas av den här tvivlandesjukan med åren :)

God natt. Nu är klockan snart elva hos oss.

Ola Frithiofson
Medlem

Inläggav Ola Frithiofson » 29 jan 2017 22:45

Redan i november 1985 hade Iran fått den svenska luftförsvarsroboten Robot 70, tillverkad av Bofors. De hade sänts till Iran via Singapore och Dubai, och Bahrein. Bofors hade etablerat ett väl utvecklat sätt för att leverera vapen till Iran. Det skrev Anders Hasselbohm om i artikeln ”Irak anklagar Sverige: Bofors robotar i Iran, DI den 6e november 1985.

Förmodligen ville Oliver North använda de vägar som Bofors upparbetat.

Se också http://www.iran.org/tib/krt/fanning_ch8.htm samt Lee Hamilton and Daniel Inouye, Report to the Congressional Committees Investigating the Iran/Contras Affair (Washington: US House of Representatives, 1987), P. 179 (175-223). http://books.google.se/books?id=ew_K3au ... 22&f=false

och hur Oliver North kommunicerade med John Poindexter National Security Council 24 January 1986 (top secret). http://www.thereaganfiles.com/operation ... meline.pdf
Om att Oliver North använde “William P. Goode” som sitt alias vid andra tillfällen kan man läsa här. http://www.thereaganfiles.com/iran-contra-files.html.

En annan informationstung länk är http://www.thereaganfiles.com/release-o ... ostage.pdf

Fakta sparkar brukar det heta. Här är ett utdrag ur Oliver Norths dagbok, där han skriver om att ta vapen genom Sverige. Att allt är möjligt efter februari 1986 (jag anar en lättnadens suck från North, nu skulle han kunna fullfölja planer som tidigare inte varit möjliga, kanske). Och North skriver att han ska träffa Jan Eliasson i Stockholm den 6-7 maj 1986. Ett möte som Eliasson på fråga från mig inte har någon minnesbild av.

Jag drar ingen annan slutsats av detta annat än att bättre än att vara skeptiker eller jag vill säga förnekare av det uppenbara som Norths anteckningar berättar, är att gräva vidare för att förstå bättre. Vad gäller mordet på Olof Palme fanns det också andra motivbilder än Iran-Contra, samtidigt konstaterarar jag att just Iran-Contra erbjuder en motivbild, den har Oliver Norths anteckningar gett mig.

Min slutsats är också att det finns en historisk länk mellan Norths olagligheter och Michael Ledeens olagligheter och länken går vidare bakåt i historien. Detta sista är nog min viktigaste slutsats.

Slutligen Gene Tatum har beskrivit hur han tillhörde en ”compartialized” grupp med George H.W Bush som chef och att han, Tatum, sköt ned Nirs Cessna. Journalisten Russ Baker har visat hur Bush den äldre jobbade inom CIA redan på 1950-talet, att han spelade en roll vid lönnmordet på J.F. Kennedy och hur även hans far, Prescott Bush hade roller inom underrättelseverksamhet, som inte bara hade kopplingar till statliga underrättelseorganisationer utan också till olje- och finansindustri, särskilt i Texas. Tatums vittnesbörder och Bakers forskning ger också god anledning till att gräva vidare.

Geronimo
Medlem

Inläggav Geronimo » 29 jan 2017 23:12

Lasse Odrup skrev:
Geronimo skrev:Ska jag då tolka det som att du då trots allt tillhör kategorin; "dåligt påläst"? Eller rent av en kombination av båda? Att du är både dåligt påläst OCH ideologiskt motiverad?

Jo, jag är nog dåligt påläst men som gammal man blir jag mer och mer skeptisk till de som säger sig sitta inne med sanningen som den trumpetas ut i MSM,

I fallet MSM är vi definitivt överens. Särskilt när det gäller USA. Här har man utgjort en filial till CIA allt sedan organisationen instiftades av Truman, 1947.

Diverse bloggar m m.
Jag hoppas och tror att de flesta av oss drabbas av den här tvivlandesjukan med åren :)

Det finns givetvis mer eller mindre seriösa aktörer på båda sidor av stängslet. Jag har själv debatterat mot ett antal stollar som tror på allt möjligt oavsett hur uselt underbyggd teorin är.

God natt. Nu är klockan snart elva hos oss.

Ah, finlandssvensk? Min erfarenhet är att ni brukar ligga hyfsat långt ut till höger ideologiskt.

Det i sin tur indikerar ett svalt intresse för historiska gåtor/politiska mord där den mördade befann sig långt till vänster på samma skala. Inte konstigt med Sovjet så nära inpå knutarna så länge.

Snart 30 år sedan muren föll, så det är väl kanske dags nu att överge religiösa trosföreställningar till förmån för rationellt tänkande?

Oavsett om du är finne, eller svensk?

Geronimo
Medlem

Inläggav Geronimo » 30 jan 2017 01:41

Ola Frithiofson skrev:Redan i november 1985 hade Iran fått den svenska luftförsvarsroboten Robot 70, tillverkad av Bofors. De hade sänts till Iran via Singapore och Dubai, och Bahrein. Bofors hade etablerat ett väl utvecklat sätt för att leverera vapen till Iran. Det skrev Anders Hasselbohm om i artikeln ”Irak anklagar Sverige: Bofors robotar i Iran, DI den 6e november 1985.

Förmodligen ville Oliver North använda de vägar som Bofors upparbetat.

Se också http://www.iran.org/tib/krt/fanning_ch8.htm samt Lee Hamilton and Daniel Inouye, Report to the Congressional Committees Investigating the Iran/Contras Affair (Washington: US House of Representatives, 1987), P. 179 (175-223). http://books.google.se/books?id=ew_K3au ... 22&f=false

och hur Oliver North kommunicerade med John Poindexter National Security Council 24 January 1986 (top secret). http://www.thereaganfiles.com/operation ... meline.pdf
Om att Oliver North använde “William P. Goode” som sitt alias vid andra tillfällen kan man läsa här. http://www.thereaganfiles.com/iran-contra-files.html.

En annan informationstung länk är http://www.thereaganfiles.com/release-o ... ostage.pdf

Fakta sparkar brukar det heta. Här är ett utdrag ur Oliver Norths dagbok, där han skriver om att ta vapen genom Sverige. Att allt är möjligt efter februari 1986 (jag anar en lättnadens suck från North, nu skulle han kunna fullfölja planer som tidigare inte varit möjliga, kanske).

Intressant. Det som möjligen talar emot en svensk koppling till IranContra är att man redan hade en väl fungerande mellanhand i staten Israel. Det kan också vara så att North bara konstaterar faktum, att vapensmussel via Sverige nu blivit mycket enklare när Palme är borta. Eller att "februari" betyder något annat än mordet på honom.

Med det sagt så håller jag med. Kopplingarna är mycket intressanta och bör givetvis utredas i grunden.

Och North skriver att han ska träffa Jan Eliasson i Stockholm den 6-7 maj 1986. Ett möte som Eliasson på fråga från mig inte har någon minnesbild av.

Det kan nog bero på att han inte vill bli indragen i något som helt i onödan svärtar ner hans välpolerade diplomatimage. Det behöver inte betyda att han har något fuffens att dölja.

Men återigen, mycket intressant och bör utredas ordentligt.

Jag drar ingen annan slutsats av detta annat än att bättre än att vara skeptiker eller jag vill säga förnekare av det uppenbara som Norths anteckningar berättar, är att gräva vidare för att förstå bättre. Vad gäller mordet på Olof Palme fanns det också andra motivbilder än Iran-Contra, samtidigt konstaterarar jag att just Iran-Contra erbjuder en motivbild, den har Oliver Norths anteckningar gett mig.

Instämmer helt.

Min slutsats är också att det finns en historisk länk mellan Norths olagligheter och Michael Ledeens olagligheter och länken går vidare bakåt i historien. Detta sista är nog min viktigaste slutsats.

Har du någon länk till något bra översiktligt material här?

Slutligen Gene Tatum har beskrivit hur han tillhörde en ”compartialized” grupp med George H.W Bush som chef och att han, Tatum, sköt ned Nirs Cessna. Journalisten Russ Baker har visat hur Bush den äldre jobbade inom CIA redan på 1950-talet, att han spelade en roll vid lönnmordet på J.F. Kennedy och hur även hans far, Prescott Bush hade roller inom underrättelseverksamhet, som inte bara hade kopplingar till statliga underrättelseorganisationer utan också till olje- och finansindustri, särskilt i Texas. Tatums vittnesbörder och Bakers forskning ger också god anledning till att gräva vidare.

Bakers "Family of Secrets" har jag läst och det råder idag inget tvivel om den klanens prominenta roll i US deep state sedan mellankrigstiden fram till våra dagar.

Gene Tatum, däremot, får du gärna berätta mer om.

Ola Frithiofson
Medlem

Inläggav Ola Frithiofson » 30 jan 2017 18:07

Det är inget svårt att hitta Gene Tatums vittnesbörd från sin tid som agent inom vad han kallar för SOG-grupperna och hans texter och radiointervjuer har funnits på nätet tillgängliga för alla i 20 år nu. Ger en länk i slutet, det finns flera andra länkar. Här är en version av vad han säger om mordet på Olof Palme, Tatum omnämner mordet flera gånger under de intervjuer som Ted Gunderson gjorde med honom.

Transcript of 12 hours of radio interview of Chip Tatum on Intelligence Report. Ted Gunderson, a retired FBI chief, is the interviewer.
Published: May (?) 1997 Author: Interview of Chip Tatum by Ted Gunderson. Posted on 11/12/1999 19:06:48 PST by aristeides
……………………
T: Sure. I’d love to mention quite a bit more about Mr. Bush.

I guess, the clinch would be, what is the connection between George Bush and Olof Palme (sp?)? Olof Palme was a prime minister of Sweden who was assassinated in 1986. I think it would be very interesting to the people out there as they hear about neutralizations, and people of the world as they hear about neutralizations, about a meeting that took place between Mr. Palme and Mr. North and Mr. – Don Gregg. One of the things that needed to be done was to get, for all the weapons that were being purchased, or built-in purchased, without serial numbers and so forth, was to get end-user certificates for all these weapons, so that it could be stated they came from a different country than the United States, as the Boland Amendment didn’t allow us to provide weaponry into particular countries.

Mr. Palme, the prime minister of Sweden, was approached. The whole plan was laid out on his lap, and he chose not to participate. He was dead within weeks.
………………………………….
För mer info gå till den här länken
http://www.whale.to/b/chip.html

Kanske du själv kan bidra med lite info, Geronimo. Jag svarar gärna på dina frågor, men hittills har informationen mest kommit från mig. Också helt Ok med dina omdömen om vad jag skriver, men jag hoppas jag kan få återgälda om du ger forumet data som underbygger dina teser.

Geronimo
Medlem

Inläggav Geronimo » 30 jan 2017 18:49

Ola Frithiofson skrev:Det är inget svårt att hitta Gene Tatums vittnesbörd från sin tid som agent inom vad han kallar för SOG-grupperna och hans texter och radiointervjuer har funnits på nätet tillgängliga för alla i 20 år nu. Ger en länk i slutet, det finns flera andra länkar. Här är en version av vad han säger om mordet på Olof Palme, Tatum omnämner mordet flera gånger under de intervjuer som Ted Gunderson gjorde med honom.

Transcript of 12 hours of radio interview of Chip Tatum on Intelligence Report. Ted Gunderson, a retired FBI chief, is the interviewer.
Published: May (?) 1997 Author: Interview of Chip Tatum by Ted Gunderson. Posted on 11/12/1999 19:06:48 PST by aristeides
……………………
T: Sure. I’d love to mention quite a bit more about Mr. Bush.

I guess, the clinch would be, what is the connection between George Bush and Olof Palme (sp?)? Olof Palme was a prime minister of Sweden who was assassinated in 1986. I think it would be very interesting to the people out there as they hear about neutralizations, and people of the world as they hear about neutralizations, about a meeting that took place between Mr. Palme and Mr. North and Mr. – Don Gregg. One of the things that needed to be done was to get, for all the weapons that were being purchased, or built-in purchased, without serial numbers and so forth, was to get end-user certificates for all these weapons, so that it could be stated they came from a different country than the United States, as the Boland Amendment didn’t allow us to provide weaponry into particular countries.

Mr. Palme, the prime minister of Sweden, was approached. The whole plan was laid out on his lap, and he chose not to participate. He was dead within weeks.
………………………………….
För mer info gå till den här länken
http://www.whale.to/b/chip.html

Problemet med Tatum är att det inte går att bestämma hur sanningsenlig han är. Att han dessutom i stora drag tycks bekräfta det som man misstänker har utspelat sig gör att man bör vara extra försiktig när man gör en bedömning.

Här är vi säkert överens.

Kanske du själv kan bidra med lite info, Geronimo. Jag svarar gärna på dina frågor, men hittills har informationen mest kommit från mig. Också helt Ok med dina omdömen om vad jag skriver, men jag hoppas jag kan få återgälda om du ger forumet data som underbygger dina teser.

Det är bara att fråga på, men var precis :)

Och, tack för infon så här långt. I synnerhet North's kalender.

Användarvisningsbild
Hans
Stödjande medlem

Inläggav Hans » 30 jan 2017 23:28

Jag tänker inte ge mig in i diskussionen men jag har en detalj som jag är personligt intresserad av.

Otvivelaktigt bevis för att Rb 70 funnits i Iran.

Inte en artikel i en svensk tidning från 80-talet. Eller en engelskspråkig källa som refererar till den artikeln. Lite mer konkret. Jag har letat en hel del därför ber jag om hjälp.

MVH

Hans

Ola Frithiofson
Medlem

Inläggav Ola Frithiofson » 31 jan 2017 08:32

Det är Oliver Norths anteckningar om att ta vapenleveranser genom Sverige, att allt är möjligt efter februari och att han planerar besöka Eliasson den 6-7 maj som gör Gene Tatums vittnesbörd intressant. Det är två källor som oberoende av varandra redovisar att Sverige har en roll i vapenleveranserna. Tatums livshistoria i stort, hans tid i Vietnam, hans redogörelse för att han hamnade i fängelse i USA stämmer med vad det går att ta reda på genom officiella källor. Norths anteckningar i sig är mycket intressanta och i stort inte redovisade för den svenska allmänheten. Tatums vittnesbörd är mycket långtgående i utpekande av ledande politiker i USA som kriminella och amoraliska, vilket i sig gör att en vanlig historieintresserad drar åt sig öronen, men nyfikenheten driver vidare, kan det vara så att det finns en sanning i det Tatum säger? När så North skriver i linje med Tatum stärker det Tatums version och Tatum stärker Norths.

Geronimo, du har redan kortfattat redovisat en tes, du skrev något i stil med att självklart mördades Hammarskjöld, och jag har för mig du pekade ut CIA, men du har inte förklarat för forumet varför du kommit till denna slutsats. Vad jag vill är att du redogör för de fakta som gör att du drar denna slutsats.

Hans, jag återkommer om Robot 70.

Användarvisningsbild
tryggve
Stödjande medlem

Inläggav tryggve » 31 jan 2017 10:28

Hans skrev:Jag tänker inte ge mig in i diskussionen men jag har en detalj som jag är personligt intresserad av.

Otvivelaktigt bevis för att Rb 70 funnits i Iran.

Inte en artikel i en svensk tidning från 80-talet. Eller en engelskspråkig källa som refererar till den artikeln. Lite mer konkret. Jag har letat en hel del därför ber jag om hjälp.

MVH

Hans

Precis, vi har ju diskuterat detta genom åren. Tom Cooper påstod ju att det diskuterades i boken om Iran-irakkriget, men jag har då inte hittat något om det där-

Några faktiska belägg för att Robot 70 ska ha funnits i Iran har i alla fall aldrig jag stött på. Framgångarna för det Iranska luftförsvaret under Faw-offensiven förklaras väl i den redan nämnda boken med att iranierna hade fått ytterligare missiler och reservdelar till sina HAWK-batterier vid denna period. Bland annat. Och det var väl just via Iran-Contra-affären de fick det, även om väl israelerna sålde en hel del under åren också.

Att smuggling av Robot 70 skedde till Dubai och Bahrain är helt klart. Att dessa system faktiskt levererades vidare till Iran verkar det vara ytterst skralt med belägg för.

EDIT: och det finns ju en egen tråd om det mindes jag nu...
viewtopic.php?t=17216

Geronimo
Medlem

Inläggav Geronimo » 31 jan 2017 17:43

Ola Frithiofson skrev:Det är Oliver Norths anteckningar om att ta vapenleveranser genom Sverige, att allt är möjligt efter februari och att han planerar besöka Eliasson den 6-7 maj som gör Gene Tatums vittnesbörd intressant. Det är två källor som oberoende av varandra redovisar att Sverige har en roll i vapenleveranserna. Tatums livshistoria i stort, hans tid i Vietnam, hans redogörelse för att han hamnade i fängelse i USA stämmer med vad det går att ta reda på genom officiella källor. Norths anteckningar i sig är mycket intressanta och i stort inte redovisade för den svenska allmänheten. Tatums vittnesbörd är mycket långtgående i utpekande av ledande politiker i USA som kriminella och amoraliska, vilket i sig gör att en vanlig historieintresserad drar åt sig öronen, men nyfikenheten driver vidare, kan det vara så att det finns en sanning i det Tatum säger? När så North skriver i linje med Tatum stärker det Tatums version och Tatum stärker Norths.

Vet du om innehållet i North's kalender var känt hos en bredare allmänhet innan Tatum gjorde sitt uttalande?

Geronimo, du har redan kortfattat redovisat en tes, du skrev något i stil med att självklart mördades Hammarskjöld, och jag har för mig du pekade ut CIA, men du har inte förklarat för forumet varför du kommit till denna slutsats. Vad jag vill är att du redogör för de fakta som gör att du drar denna slutsats.

Dels en sammanvägning av allt jag så här långt tagit del av i ämnet. Böcker, artiklar, dokument och dokumentärer. Dels intressanta kopplingar mellan morden som samtliga pekar mot CIA som ursprung. Dels motiv. Dels ren statistik avseende bevisade politiska mord/mordförsök på den nivån, vilka samtliga har utförts av samma CIA.

Jag har fördjupat mig i litteraturen om morden på JFK, MLK och RFK i nämnd ordning och även där råder det idag inget tvivel om vilka som ytterst ligger bakom. CIA.

Om du ber mig om en "smoking gun" i Hammarskjölds död så har jag givetvis inte någon sådan. Då hade fallet varit löst.

Med det sagt. Sydafrikanska Truth and Reconciliation Commission snubblade över ett dokument som innehöll kommunikation mellan aktörer inom den gamla regimens säkerhetstjänster, där man diskuterar det kommande mordet på Hammarskjöld. Att man dels skulle aptera en bomb i det plan H skulle färdas i till Ndola och dels hur man skulle skjuta ner det innan det landade. Viktigast, att chefen för CIA, Allen Dulles, personligen hade gett sitt medgivande och löfte om assist.

Typiskt nog försvann originalet vilket gör att s.k. "skeptiker" avfärdar den överlevande kopian som en KGB-förfalskning. Givetvis utan några som helst bevis.

Det finns givetvis en mängd andra indicier, men jag stannar där för nu.

Den i mitt tycke bästa genomgången av Allen Dulles/CIA's inblandning i mordet på Hammarskjöld står historikern och Indonesien-kännaren Greg Poulgrain för.

The Incubus of Intervention – Chapter 2: https://kennedysandking.com/articles/th ... -chapter-2

Säg till om du vill ha ett sammandrag av de viktigaste punkterna.

Hans, jag återkommer om Robot 70.

Jag tror att Hans även här kräver 100% bevis innan han accepterar verkligheten. Här räcker det således inte med en kedja självklara indicier vilka i vilket annat sammanhang som helst hade accepterats som godtagbara belägg.

Här träder vi in the twilight zone, där svart blir vitt, upp blir ner, det extremt osannolika fullt möjligt och omvänd bevisbörda en dygd.

I god skolastisk anda. Lycka till :wink:

Användarvisningsbild
Hans
Stödjande medlem

Inläggav Hans » 31 jan 2017 20:01

Jag vet inte om du är ironisk men ja. Jag accepterar inte indirekta och framförallt subjektiva 'bevis'. Jag håller mig till det jag kan, militär utrustning. Och tills jag sett en bild på iranier med en Rb 70 så tror jag inte på det. Jag har varit på iranska sidor och frågat men inte fått någon vettig hänvisning till en bra källa. Plastnycklar, för inträde till himlariket. Alla 'vet' att det är sant men inga bevis. Samma sak. Jag är skeptisk.

MVH

Hans

Återgå till "Kalla Kriget (1946 till 1991)"