Rummels forskning går helt ut på att demonisera Kommunismen och favorisera väst.Wreezig jag tror nog att Rummels statistk är mer pålitlig än Sovjetunions arkiv. Tänk på det själv. Tror du verkligen inte att de förfalskade siffrorna? Jag läste själv i min bok Aldrig mer! om ett vittne, som berättade om förfalskningarna.
Titta på siffrorna han anger för civila offer för USAs bombkrig under WW2:
Om man då räknar lite på hur många som dog i Japan bara i Hiroshima och Nagasaki så ser man hur konstigt det blir.Summing the American bombing democide of Japanese, Germans, Rumanians, and Hungarians gives an overall, most likely, toll of 372,000 lives
Dom officiella siffrorna från USSBS "U.S. Strategic Bombing Survey" (som bara räknar dom som dog omedelbart och inte dom som dog av strålskador några veckor senare) visar att 110 000 dog av atombomberna och 210 000 av konventionella bomber , alltså 320 000.
Notera också att detta är betydligt mindre än vad Japan anger.
Detta gör att det återstår 52 000 att fördela på Tyskland , Rumänien och Ungern.
Rummel skriver detta om Tyskland:
Alltså totalt max 32 000 civila Tyskar , då återstår 20 000 att fördela på Rumänien och Ungern , ser du något skumt här?Most probably, then, the American Air Force in Europe murdered at least 16,000 German civilians, probably 32,000 overall, from indiscriminate bombing.
Jag undrar hur han kan veta vilka Tyskar som dog av Engelska eller Amerikanska bomber i Dresden , Hamburg och Berlin?
Att han inte tar med i beräkningen alla japaner som dog strax efter atombomberna är lite märkligt eftersom han räknar dom ryssar som svalt ihjäl.
Han skriver också detta:
Som du ser har han en extremt stor felmarginal och man kan ju fråga sig hur han fått fram den ganska exakta siffran 378 000 döda när han medger att det kan vara upp till 900 000?In total, then, during World War II the United States likely murdered from 246,000 to 978,000 non-Americans, most likely 378,000 of them
Om man kollar hans källförteckning så är många av siffrorna på Amerikas offer tagna ifrån Amerikanska militära källor som t.ex USSBS medan källorna till Rysslands kommer ifrån bla Conquest och Soljetsyn.