Förstår inte vad det är som är orimligt. Menar du att LHO borde ha skjutit direkt när kortegen var på Houston beror det sannolikt på upptäcktsrisken som då borde blivit omedelbar. Sedan beror Book Depository och Dealey Plaza på att LHO hade sin arbetsplats där helt enkelt. Det är svårt att hävda att det var dåligt valt med tanke på resultatet ändå, ifall nu LHO ville skjuta Kennedy.Der Löwe skrev:
När man står på mordplatsen känns den påstådda skottplatsen totalt orimlig. Och om den var platsen så är tidpunkten för eldöppnadet ännu mer ologiskt. Där faller LHO som ensam skytt för mig. Om han var en så bra skytt hade han också valt ett bättre ställe att öppna eld på eller ännu hellre en bättre eldställning.
JFK
-
- Medlem
Re: JFK
-
- Medlem
Har du personligen stått vid den påstådda skottplatsen?Rimbaud65 skrev: ↑26 jul 2023 14:15Förstår inte vad det är som är orimligt. Menar du att LHO borde ha skjutit direkt när kortegen var på Houston beror det sannolikt på upptäcktsrisken som då borde blivit omedelbar. Sedan beror Book Depository och Dealey Plaza på att LHO hade sin arbetsplats där helt enkelt. Det är svårt att hävda att det var dåligt valt med tanke på resultatet ändå, ifall nu LHO ville skjuta Kennedy.Der Löwe skrev:
När man står på mordplatsen känns den påstådda skottplatsen totalt orimlig. Och om den var platsen så är tidpunkten för eldöppnadet ännu mer ologiskt. Där faller LHO som ensam skytt för mig. Om han var en så bra skytt hade han också valt ett bättre ställe att öppna eld på eller ännu hellre en bättre eldställning.
-
- Medlem
Jag har inga fakta att komma med men för mig verkar Ruby det som bekräftar att det inte var en ensam galning som sköt JFK. Det tog "konspiratörerna" endast två dagar att organisera Oswalds död. Eller så var det Aliens
-
- Medlem
Som amatör "hitman" men med viss erfarenhet av praktisk skytte skulle jag nog välja den här platsen eller av taktiska skäl under den bron kortet är taget från som eldställning för just den platsen som JKF blev skjuten på, minimal sidvinkel, relativ sett lite höjdskillnad.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Medlem
Problemet är väl att man i JFK-mordet precis som Palmemordet fastnar i ensam galning eller jättestor konspiration med myndigheter inblandade. Det finns ju mellanvarianter av detta, typ att maffian eller högerextrema lurade vänsterextremisten Lee Harvey Oswald att skjuta Kennedy.
Jack Rubys påstådda motiva att skjuta Oswald för att "skona John F. Kennedys änka Jacqueline från att behöva genomgå Oswalds planerade rättegång" känns väldigt tunn, särskilt när Ruby hade kontakter med maffian.
Jack Rubys påstådda motiva att skjuta Oswald för att "skona John F. Kennedys änka Jacqueline från att behöva genomgå Oswalds planerade rättegång" känns väldigt tunn, särskilt när Ruby hade kontakter med maffian.
-
- Medlem
Lyssnar nu på Jyri Linas Shadow.... Konspirationsdåre. Lina påstår att LHO var en "medelmåttig" skytt och inte skulle kunna klara biffen på 5,6 sekunder ellervaddetvar.
Har någon källor till Oswalds skicklighet eller ickeskicklighet?
Att han var i marinkåren vet alla som sett Full Metal Jacket. Men hur var hans skytt-kapacitet.
Har någon källor till Oswalds skicklighet eller ickeskicklighet?
Att han var i marinkåren vet alla som sett Full Metal Jacket. Men hur var hans skytt-kapacitet.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
-
- Medlem
Se Warren kommissionens rapport: https://www.archives.gov/research/jfk/w ... capability
Hans skyttebok från basic var även ute på försäljning och några sidor visas upp. https://www.rrauction.com/auctions/lot- ... score-book
Hans skyttebok från basic var även ute på försäljning och några sidor visas upp. https://www.rrauction.com/auctions/lot- ... score-book
-
- Redaktör och stödjande medlem 2024
Hans skytteförmåga var alldeles utmärkt. 'Every Marine a Rifleman' - jag tog diskussionen med någon på salig VoF-forumet för några år sedan och hade källor till mitt påstående. En var skytteboken som Urban länkade till, observera avstånden han tränade på och att hans automatgevär (M1 Garand) är mindre precist än mordvapnet. Jag var en någorlunda skytt förra årtusendet och vill påstå att jag skulle kunna träffa 'målet' på det avståndet med den farten med samma gevär idag (utan att ha skjutit just 6,5×52mm Carcano Model 38 men väl en bunt andra cylinderrepetergevär). Att exakt återskapa mördarens träffbild är naturligtvis näst intill omöjligt.
MVH
Hans
MVH
Hans
-
- Medlem
Robert McClelland, den läkare på Parkland som försökte rädda presidentens liv, har senare berättat att det dödande skottet kom framifrån. Det visar också Zapruders film! Vilka var då motiven till mordet? En verklig lågoddsare är hämnd för Grisbukten där Kennedy lyckades skaffa sig en massa farliga fiender på en och samma gång! Exilkubanerna började hata honom för att han svek dem där! CIA för att han beskyllde dem för misslyckandet! Och även Adlai Stevensons anhängare var arga på Kennedy för att han gett Stevenson felaktiga upplysningar och han nu inför hela världen framstod som en lögnare!
-
-
- Medlem
Har det här med McClellands vittnesmål och Jim Rasenbergers bok "The brilliant disaster" tagits upp i tråden tidigare?
-
Ingen aning om det tagits upp tidigare i tråden och kommer inte läsa igenom denna, eller alla miljoner trådar på nätet om mordet.
Men bara efterfrågan om du vill påpeka något revolutionerande nytt eller ta upp frågor som ältats i decennium.
Om det är det sistnämnda finns andra bättre platser på nätet.
MVH
Hans
Men bara efterfrågan om du vill påpeka något revolutionerande nytt eller ta upp frågor som ältats i decennium.
Om det är det sistnämnda finns andra bättre platser på nätet.
MVH
Hans