Quiz: Efterkrigstiden
Re: Quiz: Efterkrigstiden
Helt ratt. Din att ta over rodret.
Tack Palpatine. Här en begravningsprocession av dimensioner....En man skall jordas med alla statens dekorationer.
Det gällde en ''ond bråd död''.....
Hur dog han - och vem var han?, Varjag
Det gällde en ''ond bråd död''.....
Hur dog han - och vem var han?, Varjag
- Bilagor
-
- kista på kanonlavett.jpg (69.2 KiB) Visad 383 gånger
En chansning - Det hela känns lite ryskt så jag drar till med Yurij Gagarin som kraschade en Mig-15 1968..?
....det är rätt att vi befinner oss i öst...... 
- Bilagor
-
- Fönstret mot gården.jpg (9.47 KiB) Visad 356 gånger
Jag gissar att vi befinner oss i Bulgarien och ser begravningstaget for kung Boris den tredje. Enligt ryktet ska han ha giftmordats av Hitler.
Nix Bulgarien....och Boris giftmördades nog inte av Hitler (min uppfattning). Eftersom Bulgarien är giftblandarnas Stamort på Jorden - lär vi aldrig få veta sanningen.....VarjagPalpatine skrev:Jag gissar att vi befinner oss i Bulgarien och ser begravningstaget for kung Boris den tredje. Enligt ryktet ska han ha giftmordats av Hitler.
Engelbert Dollfuss? Osterrikes ledare som mordades av tyska agenter i 1934?
Hur manga noterade att den forsta bilden faktiskt ar spegelvand?
Hur manga noterade att den forsta bilden faktiskt ar spegelvand?
Det här har jag funderat en del på och det är väl inte så att det är Helsingfors -51 och Mannerheims begravning......?
.....denna var tydigen svår. Ett badrumsfönster i ett palats, ett mord - följt av statsbegravning. Mördarna stod frikostigt för begravningsarrangemangen.... 
Ja just det ja, det var ju det där med ond bråd död också
- Då stämmer det bättre med Jan Masaryk som hittades död under badrumsfönstret i bara pyjamasen 1948..?
Rätt! Bolsjisarna slängde ut Jan Masaryk från Cernipalatset i Prag. Sen ordnade dom en ståtlig Statsbegravning för denne populäre folkhjälte och fällde krokodiltårar över hans tragiska ''självmord''
Amund har frågan, Varjag
Amund har frågan, Varjag
Tack Varjag! Måste även säga att det var en underbar svårgooglad bildfråga där fotots detaljer får tolkas och vägas mot vad man tror sig veta.
Nästa fråga - Vem är det på bilden?
Nästa fråga - Vem är det på bilden?
Svensk kille pa badstrand i Israel?
Du vet inte hur rätt du har... Jag kunde inte ha sammanfattat det bättre! Förutom då att jag saknar namnet på killen. Jag är övertygad (vet) om att de flesta skalmaniter skulle känna igen honom omgående, möjligtvis med undantag av några som är födda på 80 och 90 talet.
Hur som helst är de flesta vana vid att denne man har något annat i händerna än en uzi, något som han behärskade så till den grad att han var bäst i världen.
Hur som helst är de flesta vana vid att denne man har något annat i händerna än en uzi, något som han behärskade så till den grad att han var bäst i världen.
Kanske ett tennisracket - Bjorn Borg?