Tidningar i Sverige

hans lindquist
Medlem

Inlägg av hans lindquist » 23 juni 2004, 14:37

loop skrev:Jag är lite fascinerad av Norrlandsfolkets död.

Tack för redogörelsen över tidningar i Dalarna, det är Moratidning jag brukar läsa ibland.
Var inte Norrlandsfolket syndikalistisk från början för att senare övergå i liberal ägo? Vill minnas att bladet utgavs i Kiruna och/eller Gällivare?
murvelhälsning
hasse l

hans lindquist
Medlem

Inlägg av hans lindquist » 23 juni 2004, 15:07

Jaq skrev:

"Undertecknad är Falubo och läser som sann lokalpatriot och murvel dagligen båda bladen plus de ytterligare fem blad, som utkommer i vårt sällsynt tidningstäta Dalarna.
mvh
Hasse L"

Martin Tunström svarade:
"Jaså? Vår Hans Lindquist bor i Dalarna! Kanske dags att ändra din [url=profile.php?mode=viewprofile&u=1605]presentation[/url] till att du kommer från Dalarna då, i stället för att du kommer från ditt namn "hans lindquist". Men läser du båda tidningarna?"

Svar till Martin:
Jag vill gärna ändra uppgiften såsom Du föreslår. Men hur, rent konkret ändrar jag uppgiften om bostadsort?

Varför mångfaldigas mina inlägg varje gång jag citerar och besvarar ett inlägg? Det är bestämt någon obekant teknikalitet som jag missar.
mvh hasse l

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem

Inlägg av Dalmas » 23 juni 2004, 16:19

FK är ojämförligt mycket bättre än DD. BT-läsare.

Användarvisningsbild
loop
Stödjande medlem 2025

Inlägg av loop » 27 juni 2004, 15:11

hans lindquist skrev:
loop skrev:Jag är lite fascinerad av Norrlandsfolkets död.

Tack för redogörelsen över tidningar i Dalarna, det är Moratidning jag brukar läsa ibland.
Var inte Norrlandsfolket syndikalistisk från början för att senare övergå i liberal ägo? Vill minnas att bladet utgavs i Kiruna och/eller Gällivare?
murvelhälsning
hasse l
Jodå. Men jag har för mig att den dog strax efter övertagandet.

Skriv svar