Några år under 80-talet:
13 år 1982
80-talet börjar ta form. Bästa filmen på bio var "Död och begraven" subjektiv bedömning förstås.
Upptäckte hårdrocken. För min del gick den defenitiva barndomsgränsen detta år. Sedan blev allting mer komplicerat.
1983
Accept, Iron Maiden, Judas Priest, Motorhead och Ozzy får betecknas som mina idoler. Fast jag sneglade även på Ebba Grön och KSMB. Var nästan kär i Nina Hagen, jag hade en gammal, annorlunda bild på henne. Vacker (!?!!) De nya punkarna hade börjat kallas modepunkare eller nåt. Medelsumman av politik i familjen skulle bli lätt vänsterut. Började med friidrott efter inspiration från första friidrotts VM i Helsingfors. Gick med i ovan nämda fältbiologerna och blev mer eller mindre fågelskådare för en tid.
1984
Virgin Steele, Metallica, och ännu mera Ozzy dånade ur bandspelaren. …Now you see it now you dooont… Hörde även några tidiga rapliknande slingor på radio men kunde inte hitta skivorna. Kvällstidningarna hade än så länge inte totalstämplat alla skinheds som 100 procentiga nazister. Spelade sporadiskt med brorsan på en C64 i en annan stad. (familjen var skild.) Boulder Dash, Gyruss, Bump ' n' jump, Pit Fall II, Spy vs Spy, Exterminator mm.
1985
Black Flag och annan hardcore fanns inspelat på massor av kasetter. Frustrationer gjorde att jag maniskt lyfte vikter och började boxas och fick snart balans i livet. Funkade utmärkt. Michael Spinks slog Larry Holmes. Lillen Eklund slog Steffen Tangstad. Frank Bruno slog Lillen Eklund. Köpte ett nummer av nya "Action for men" av nyfikenhet. Eller var det kanske 1986? Skulle den tidningen kunna finnas idag? Nån som minns den?
1986/87
Började plugga intensivt och sedan jobba. Mönstrade. Flyttade hemifrån och till sta'n och då fanns många jobb att få. Jag gick till "snabb AF" på Drottninggatan (finns inte kvar idag) och de skrev ut en katalogtjock bunt med lediga jobb. Många lärlingsplatser fanns fortfarande. Visade man sig bara vara skötsam och arbetsvillig så var det lugnt. Inledde min karriär som lagerarbetare. Sedan tog livet nya vändningar