barzam skrev:vart har catshaman tagit vägen förresten? gått under jorden? ute och reser? tröttnat på "personangreppen" på skalman.nu? bytt profession?
Han lät väldigt bister i sitt avskedsbrev. Jag har öppet sagt honom att man blir lite förvirrad att det han skriver ibland, något som han höll med om och accepterade, men personligen måste jag säga att han också tillförde färg och must till diskussionerna, och han har mycket entusiasm.
Strängarna blev långa och han blev irriterad när han ifrågasattes, men han utstrålade ockå generösitet i sin attityd. Jag beundrar någon som vid den åldern hänger på diskussionsforum och surfande söker svar på frågor som nån ställt för att hålla dialogen vid liv.
En annan sak att man får sovra, men det är rent allmänt sällan man ser källhänvisningar här. Jag tycker det ligger ett värde i att folk sticker ut hakan och prövar sine idéer och teser. Och det är lika värdefullt när de blir sågade på goda grunder. Detta är dynamik, man lär sig genom misstagen. Catshaman var aldrig rädd för att pröva sin tankar, byggde ingen borg kring sig. Fast han var rätt stingslig ibland.
Är jag den enda som saknar Catshaman? -Dan