Tyckte det kanske skulle kunna vara värt lite tidsfördriv och de hade en artikel om SS, vilket de tog upp vilka vidriga och brutala typer de var mot civila.
Sedan spårade de fullständigt ut, har inte tidningen framför mig men jag läste de flera gånger och bara skakar på huvudet. Författaren hade tydligen en agenda att påpeka att SS var några riktiga klantskallar och inkompetenta dårar när det gällde att vara soldater.
Tror säkert att Leibstandarte har tvunget att bli räddade av reguljära wermach någon gång, men författaren använder det som bevis på hur klantiga de var.
Ardenner offensiven misslyckades för att SS skapar trafikkaos och kör rakt in i städerna med sina Kungstigrar och blir ett lätt byte för amerikanska bazookas som skjuts från fönster!!? (stackars skyttar) och är för klantiga att gå runt om byarna/städerna och de kör sönder sina fordon och får slut på drivmedel.
Att Himlers klantighet gör att Volkssturm misslyckas med att försvara riket, tror inte att en hydra bestånde av Guderian, Manstein och Romel skulle kunna förändra krigslyckan.
Sist men inte minst så försöker författaren koppla ihop SS kulten (med ringar och dylikt) till sagan om ringen
Nu vet jag att det är en populär-historia och inte en doktorsavhandling men hur dåligt får man skriva? Känns som en 9:e klassare skrivit som han tror det är utan att kolla upp någonting.