Historietidningskriget
-
- Medlem
Re: Krigstidningskriget
Fördel för "Militär Historia" på priset för helårshelårsprenumeration (12 nr) är 449 kr.
Priset för helårshelårsprenumeration (12 nr) för Krigens Historia är 749 kr, då ingår en väggalmanacka plus en värdecheck på 50 kr som man kan lösa in hos SMB
Priset för helårshelårsprenumeration (12 nr) för Krigens Historia är 749 kr, då ingår en väggalmanacka plus en värdecheck på 50 kr som man kan lösa in hos SMB
- Medlem
Hittade ännu bättre pris på Militär Historia, är man reggad på Krigsforum.se kan man teckna en helårsprenumeration (12 nr) för 299 kronor.
- Medlem
Hoppas Krigens Historia tar fram liknande erbjudande, kanske ett bra pris om man är reggad på skalman.nuBattler skrev:Hittade ännu bättre pris på Militär Historia, är man reggad på Krigsforum.se kan man teckna en helårsprenumeration (12 nr) för 299 kronor.

-
- Medlem
-
- Stödjande medlem 2021
Har läst båda tidningarna och jag fick känslan av att tidskriften "militär historia" kändes mer akademisk än tidningen "Krigens historia" som kändes mer ...hur ska jag säga.....populistiskt?(Fast rubriken Neandertal dödad i strid i Irak, kändes först som tagen ur en ding ding värld.)
Jag kommer nog fortsätta köpa lösnummer av militär historia .
Sonderling

Sonderling
-
- Medlem
Hittade en till "krigstidning" när jag var till ICA Maxi och handlade. Allt om vetenskap ger ut ett temanummer om II:A Världskriget, 99 sidor om 2 vk, plus en sida reklam. Det här kan bli riktigt intressant 

- Medlem
En tredje militärhistorisk tidskift verkar nu vara på gång 

-
- Medlem
-
- Redaktör emeritus
En tredje undrar om markanden är tillräckligt stor för det, skall bli intressant och se hur utvecligen blir.
-
- Medlem
Va ? berätta, har du sagt A får du berätta resten av storyn (B).Simon_HBG skrev:En tredje militärhistorisk tidskift verkar nu vara på gång
Vem ger ut, utgivningstakt, storlek mm. mm.
- Medlem
Ja, Simon, även jag blir nyfiken...
Du får inte slänga ur dig en sådan liten gobit utan att ge mer info

Du får inte slänga ur dig en sådan liten gobit utan att ge mer info

Med vänliga hälsningar
Artur Szulc
http://www.arturszulc.se
Tylko prawda jest ciekawa (Endast sanningen är intressant)
Józef Mackiewicz
Artur Szulc
http://www.arturszulc.se
Tylko prawda jest ciekawa (Endast sanningen är intressant)
Józef Mackiewicz
-
- Medlem
Det är förlaget Förlags AB Albinsson & Sjöberg som ska ge ut tidningen.
De kommer att ge ut en specialltidning tillsammans med nästa nummer av Nostalgia, arbetsnammnet är "Militaria". Den är planerad att utkomma 4 gånger per år.
Tidningen kommer ut kring midsommar, tror jag
Första nummret innehåller artikel om Centurion stridsvagnen (med bilder m.m. från museet Arsenalen i Strängnäs) och om Föreningen Beredskapstid 1939 - 1945 bland annat.
/ currahee
De kommer att ge ut en specialltidning tillsammans med nästa nummer av Nostalgia, arbetsnammnet är "Militaria". Den är planerad att utkomma 4 gånger per år.
Tidningen kommer ut kring midsommar, tror jag
Första nummret innehåller artikel om Centurion stridsvagnen (med bilder m.m. från museet Arsenalen i Strängnäs) och om Föreningen Beredskapstid 1939 - 1945 bland annat.
/ currahee
-
- Stödjande medlem 2023
Intressant är rätta ordet, det blir nog en sammanfattning utav guds nåde.Battler skrev:Hittade en till "krigstidning" när jag var till ICA Maxi och handlade. Allt om vetenskap ger ut ett temanummer om II:A Världskriget, 99 sidor om 2 vk, plus en sida reklam. Det här kan bli riktigt intressant
Ungefär som när Discovery Channel går igenom Operation Barbarossa på 45 minuter, detta illustrerat med bilder på Panther stridsvagnar under framryckning i juni 1941?!...för att inte nämna några sekvenser som av allt att döma är filmade i Italien

Äh, det löser sig.
-
- Saknad medlem †
Vad är problemet med att sammanfatta? Don efter person. Så länge man slipper fel och fördumningar som Discovery-exemplen, om de nu är korrekt återgivna. 
Och så länge den (krigs)historiska tidningsbranschen håller sig sund, med tidningar som gör någorlunda med pengar på någorlunda bra saker.

Och så länge den (krigs)historiska tidningsbranschen håller sig sund, med tidningar som gör någorlunda med pengar på någorlunda bra saker.
-
- Stödjande medlem 2023
KSF att jag kan ha fel men....äääh skitsamma.Hexmaster skrev:om de nu är korrekt återgivna
Äh, det löser sig.