Bokmässan - SMB
- Johan Elisson
- Medlem
Bokmässan - SMB
I senaste Pennan & Svärdet fanns en värdekupong för att hämta en bok i deras monter på Bokmässan som startar imorgon här i Göteborg. Vad jag kunnat uttyda så får man en bok gratis, stämmer verkligen det?
/Johan
/Johan
-
- Medlem
- Mathias Forsberg
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Jupp, Anthony var där idag och höll föredrag om boken Berlin, Slutstriden 1945. Tyvärr missade jag det.
Bokmässan
/Johan

Bokmässan
/Johan
Jag var däremot därJohan Elisson skrev:Jupp, Anthony var där idag och höll föredrag om boken Berlin, Slutstriden 1945. Tyvärr missade jag det.![]()

- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Jodå, det var mycket våldtäkter - bl a nämnde han att "den okände soldatens grav" i folkmun i Östberlin (tror jag det var) kallades "den okände våldtäktsmannens grav" ...Anno skrev:Tittade på svt, där hade dom intervjuat honom! Där tog han upp våldtäckerna på tyska kvinnorna! Men även att ryska och ukrianska kvinnor som hade "befriats" från tyska slav läger!

- Johan Elisson
- Medlem
Så, då har man varit på sitt livs första bokmässa. Kollade egentligen bara på SMB:s och vad-de-nu-hetet-historia:s monter.
Fick boken Teknikkriget som förändrade världen (innehållandes bland annat radarn, perfekt inför mitt projektarbete), köpte de tre böckerna Finland i krig, en för 50 kr (den var pyttelite skadad i ena hörnet), och de två andra för 250 kr. Dessa fyra böcker för 550 kr plus 40 kr i inträde, när de, om man köpt dem "normal väg" genom SMB, skulle kostat över 1050 kr. Summa summarum, gå på fler bokmässor people!
/Johan

/Johan