Historiska böcker
Historiska böcker
Har letat en hel del efter vissa böcker som behandlar vissa ämnen inom militärhistorian, som på svenska sidor som bokus, adlibris och akademibokhandeln nästan inte existerar. Hamnade på amazon.com och där fanns det mer än vad jag trodde skulle finnas, men frågan är hur säker sidan egentligen är? Är det någon som handlat böcker från andra sidan atlanten via internet?
Jag har aldrig haft minsta problem, bortsett från att köp från U.S.A. någon gång har fastnat i tullen så jag varit tvungen att betala moms. Amazon i Storbritannien är därför ofta ett bra alternativ (http://www.amazon.co.uk).
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Ja det är amazon UK som du ska beställa ifrån. Utan för EU typ USA blir det lätt att saker fastnar i tullen = dyrare än tänkt.
Har aldrig haft problem. tvärtom när svenska posten svarvat bort mitt paket så kom det ett nytt dirket från Amazon och även när den första sändningen tillslut kom fram så krävde aldrig amazon paket nr 2 tillbaka.
Sonderling
Har aldrig haft problem. tvärtom när svenska posten svarvat bort mitt paket så kom det ett nytt dirket från Amazon och även när den första sändningen tillslut kom fram så krävde aldrig amazon paket nr 2 tillbaka.
Sonderling
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Nån som testat det? Där har jag fegat ur.Ben skrev:De har någon slags marknad för begagnade böcker förutom försäljningen av nya. De böckerna säljs alltså inte av Amazon, men betalningen sker på samma sätt som vid ett köp från dem.
De kör ju med nån annan förmedling oxå. Har beställt på amazon men leveransen kom från nått helt annat företag?
Men det har funkat bra så jag klagar inte. Amazon är värt att kolla upp. Ibland lönar sig det att köpa där trots frakt m.m. Det kan ändå bli billigare än att handla i Sverige. Plus att man har tillgång till ett helt annat utbud.
Sonderling