Böcker av Skalmaniter
-
- Saknad medlem †
Böcker av Skalmaniter
Under den (alltför) korta tid jag tillbringat på Skalman har det vid (minst) två tillfällen annonserats böcker i ämnet som författats av medlemmar.
Jag kan svårligen tänka mig en bättre, eller ska det kanske vara påtagligare, kvalitetsstämpel på ett forum, inom vilket ämne det vara må, än att dess medlemmar då och då publicerar böcker om detsamma. Dessutom blir jag väldigt nyfiken, det är ju så stor skillnad - mentalt, om inte annat - på folk man "bara" slänger käft med på nätet, och sådana som författar riktiga böcker, som jag kanske redan läst eller bläddrat i utan att anat att upphovsmannen bara är några tangenttryckningar bort.
Så -- vilka skalmaniter har publicerat vilka böcker?
Jag kan svårligen tänka mig en bättre, eller ska det kanske vara påtagligare, kvalitetsstämpel på ett forum, inom vilket ämne det vara må, än att dess medlemmar då och då publicerar böcker om detsamma. Dessutom blir jag väldigt nyfiken, det är ju så stor skillnad - mentalt, om inte annat - på folk man "bara" slänger käft med på nätet, och sådana som författar riktiga böcker, som jag kanske redan läst eller bläddrat i utan att anat att upphovsmannen bara är några tangenttryckningar bort.
-
- Redaktör emeritus
Re: Böcker av Skalmaniter
Niklas ZetterlingHexmaster skrev:
Lars Gyllenhaal
Nicolas Schmidt von Laussitz
+ en del till som jag inte kommer på
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Redaktör emeritus
-
- Medlem
Humlegårdens Ekolager skriver:
/ Probstner
Fast det är väl ot egentligen.Ölkunskap (Jan-Erik Svensson) Inbunden, 200 s, 1995
--------------------------------------------------------------------------------
Produktnr: 7002
Språk: svenska
År: 1995
Beskrivning:
Jan-Erik "Janko" Svensson är Sveriges ledande auktoritet när det gäller ölkunskap. Denna bok är ölbibeln på svenska språket. Välskriven och initierad är Ölkunskap den självklara referensen i ämnet.
Pris: 199 kr
Vikt: 580 g
Lagerstatus: i lager
/ Probstner
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Medlem
Leif Högberg med förlaget FORT & BUNKER
1. Skånelinjen, 2000
2. I Per Albinlinjens fotspår, del 1 Ystad, 2002
3. I Per Albinlinjens fotspår, del 2 Sydvästra Skåne (Malmö-Trelleborg) 2003
4. I Per Albinlinjens fotspår, del 3 Nordvästra Skåne (Helsingborg, Landskrona) 2005
5. Blekinge-Det Hemliga landskapet, del 1-2 (2004)
Dessutom tidningen FORT & BUNKER som utkommer med fyra nummer per år. Allt detta finns att läsa på hemsidan http://www.bunker.nu
Hälsningar
Leif H
1. Skånelinjen, 2000
2. I Per Albinlinjens fotspår, del 1 Ystad, 2002
3. I Per Albinlinjens fotspår, del 2 Sydvästra Skåne (Malmö-Trelleborg) 2003
4. I Per Albinlinjens fotspår, del 3 Nordvästra Skåne (Helsingborg, Landskrona) 2005
5. Blekinge-Det Hemliga landskapet, del 1-2 (2004)
Dessutom tidningen FORT & BUNKER som utkommer med fyra nummer per år. Allt detta finns att läsa på hemsidan http://www.bunker.nu
Hälsningar
Leif H
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Redaktör emeritus
-
- Medlem
viewtopic.php?t=14016&highlight=tamelanderMD650 skrev:
Nån ny bok på G?
Se inlägg fyra och sexton i ovanstående tråd.
~Henric Edwards
-
- Medlem
Havets vargar kommer i höst; handlar om ubåtskriget på Atlanten. Därefter kommer "fortsättningen" på Bismarck, Tirpitz: Kampen om Norra Ishavet (arbetstitel). Släpps troligtvis någon gång i februari-mars 2006.MD650 skrev:Nån ny bok på G?Wellington skrev: Jodå, jag är fortfarande här. Kollar vad som hänt en till två gånger i veckan, men läser långt mer än jag "snackar".
Micke T.
Var det någon av er skalmän som hade behållning av min och Niklas serie om VK2 i Populär Historia?
-
- Tidigare medlem
-
- Redaktör emeritus
Låter spännande. Blir att investera de böckerna.Wellington skrev:
Havets vargar kommer i höst; handlar om ubåtskriget på Atlanten. Därefter kommer "fortsättningen" på Bismarck, Tirpitz: Kampen om Norra Ishavet (arbetstitel). Släpps troligtvis någon gång i februari-mars 2006.
Var det någon av er skalmän som hade behållning av min och Niklas serie om VK2 i Populär Historia?
Tyvärr har jag inte läst Populär historia. Jag hade några på prov men de var nog så allmänna och populära.