"Führerliste der Waffen-SS" av John P. Moore (Uppd

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Martin Månsson
Medlem
Inlägg: 513
Blev medlem: 26 mars 2002, 20:15
Ort: Sverige

"Führerliste der Waffen-SS" av John P. Moore (Uppd

Inlägg av Martin Månsson » 24 juni 2002, 23:11

Jag har redan tidigare skrivit om denna CD-Rom bok av författaren John P. Moore. I dagarna har jag erhållit han nya och avsevärt uppdaterade version av sin tidigare oerhört omfattande bok "Führerliste der Waffen-SS"

Denna bok är resultatet av över 20 års forskning och den innehåller uppgifter om över 26 000 Waffen-SS officerare. Från SS-Oberstgruppenführer ner till SS-Untersturmführer, i vissa fall även SS-Standartenoberjunker (Kadett på trupputbildning).

För var och en som är intresserade av Waffen-SS och dess officerare är denna CD-Rom bok ett ovärdeligt hjälpmedel. Här finner man när personen är född, i de flesta fall även var, hans SS nummer, trupptillhörighet/er och dödsdatum.

Uppdateringen av boken har gett mycket ny information om bland annat Estniska och Lettiska frivilliga samt dödsort för de som avlidit efter kriget. Sammanlagt sidantal är 1 226 A4 sidor.

Jag minns sedan tidigare att priset var ifrågasatt, kostnaden för denna CD-Rom bok är US$ 135 (Inkl. Porto) vilket är mycket för oss i Sverige. Priset är dock ingenting i jämförelse vad John P. Moore lagt ut under de 20 åren han arbetat med detta och fortfarande arbetar med !!

Vid eventuellt intresse kontakta författaren direkt på: JMoore7449@aol.com

Martin

Skriv svar