Svenskarna som stred för Hitler

Skriv svar
Vindstyrka 11
Ny medlem

Svenskarna som stred för Hitler

Inlägg av Vindstyrka 11 » 14 mars 2004, 11:26

Någon som har läst den boken av Bosse Schön? Jag håller på och läser den nu. Det vore intressant att veta vad andra tycker om den och om den här historiskt korrect etc.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Re: Svenskarna som stred för Hitler

Inlägg av B Hellqvist » 14 mars 2004, 13:18

Vindstyrka 11 skrev:Någon som har läst den boken av Bosse Schön? Jag håller på och läser den nu. Det vore intressant att veta vad andra tycker om den och om den här historiskt korrect etc.
Jag föreslår att du gör en sökning här på forumen, sökord "Bosse Schön" och/eller boktiteln. Det finns ett otal diskussioner på ämnet; onödigt med en ny tråd på samma tema.

Vindstyrka 11
Ny medlem

Inlägg av Vindstyrka 11 » 14 mars 2004, 17:33

OK, tack för tipset.

Björn K
Ny medlem

Superb bok!

Inlägg av Björn K » 10 april 2004, 15:25

Jag har läst den. Två gånger. Både den och boken "Där Järnkorsen Växer" av samma författare. Mycket välskriven och intressant bok.
Jag rekommenderar den skarpt till alla som vill få veta om svenska SS-soldater och Sverige vs Tyskland under andra världskriget.

Mille1
Medlem

Re: Superb bok!

Inlägg av Mille1 » 10 april 2004, 18:26

Björn K skrev:Jag har läst den. Två gånger. Både den och boken "Där Järnkorsen Växer" av samma författare. Mycket välskriven och intressant bok.
Jag rekommenderar den skarpt till alla som vill få veta om svenska SS-soldater och Sverige vs Tyskland under andra världskriget.
Titta på dom tidigare inläggen angående böckerna.

Ta sanningshalten i böckerna med en nypa salt, tänk på att han är Journalist inte historiker

Skriv svar