Svenskarna som stred för Hitler
-
Vindstyrka 11
- Ny medlem
Svenskarna som stred för Hitler
Någon som har läst den boken av Bosse Schön? Jag håller på och läser den nu. Det vore intressant att veta vad andra tycker om den och om den här historiskt korrect etc.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Re: Svenskarna som stred för Hitler
Jag föreslår att du gör en sökning här på forumen, sökord "Bosse Schön" och/eller boktiteln. Det finns ett otal diskussioner på ämnet; onödigt med en ny tråd på samma tema.Vindstyrka 11 skrev:Någon som har läst den boken av Bosse Schön? Jag håller på och läser den nu. Det vore intressant att veta vad andra tycker om den och om den här historiskt korrect etc.
-
Vindstyrka 11
- Ny medlem
Superb bok!
Jag har läst den. Två gånger. Både den och boken "Där Järnkorsen Växer" av samma författare. Mycket välskriven och intressant bok.
Jag rekommenderar den skarpt till alla som vill få veta om svenska SS-soldater och Sverige vs Tyskland under andra världskriget.
Jag rekommenderar den skarpt till alla som vill få veta om svenska SS-soldater och Sverige vs Tyskland under andra världskriget.
Re: Superb bok!
Titta på dom tidigare inläggen angående böckerna.Björn K skrev:Jag har läst den. Två gånger. Både den och boken "Där Järnkorsen Växer" av samma författare. Mycket välskriven och intressant bok.
Ta sanningshalten i böckerna med en nypa salt, tänk på att han är Journalist inte historiker