Vad läser du just nu?
Håller med dig, den är lite tung att komma in i så jag har för tillfället hoppat över till "terrorismens historia" av Björn Kumm. Inte jättebra skriven men intressant o läsvärd iaf.Probstner skrev:Försöker komma in i "röde tsaren och hans hov". Men får inte till det riktigt. Stilen känns lite lurig. Men den har ju rekommenderats av solida skalmaniter, så jag skall inte ge mig.
/ Probstner
- Plutokraten
- Medlem
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Allting är intressant om man är intresserad av det.Stefan Lundgren skrev:Jag har börjat läsa "Ortnamnen i olika landskap, ex i Skaraborgs län", intressant läsning om man är intresserad av det.
Själv kämpar jag fortfarande med de sovjetiska/ryska utrikesministararna från Trotskij till Ivanov av Leonid Mletjin. Jag är inne på Sjevarndz, mycket nytt kommer fram. Kul att få lite rysk syn på den ryska historien.
/Martin
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Ja, det är alltid intressant med historiska personligheter, tänker du redovisa materialet nån gång framöver?Martin Lundvall skrev:Allting är intressant om man är intresserad av det.Stefan Lundgren skrev:Jag har börjat läsa "Ortnamnen i olika landskap, ex i Skaraborgs län", intressant läsning om man är intresserad av det.![]()
Själv kämpar jag fortfarande med de sovjetiska/ryska utrikesministararna från Trotskij till Ivanov av Leonid Mletjin. Jag är inne på Sjevarndz, mycket nytt kommer fram. Kul att få lite rysk syn på den ryska historien.
/Martin
Jag är inte främmande för att läsa i "Svenska män och kvinnor" eller "Sveriges bibliografiska lexikon. Men ortnamnen är ju intressant också, skall snart ta till med Wolter Ehns bok om byaordnar, som också står på gammeldags svenska.
Stefan
-
Gustav Björklund
- Medlem
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Redovisa? Vad menar du att jag ska skriva en informationstråd om alla Sovjets/Rysslands utrikesministrar efter det att jag har läst ut boken? Nej, boken är på drygt 500 sidor. Fast om någon startar en tråd om till exempel Sjevardnz, kommer jag bidraga med det jag kan.Stefan Lundgren skrev:Ja, det är alltid intressant med historiska personligheter, tänker du redovisa materialet nån gång framöver?Martin Lundvall skrev:Allting är intressant om man är intresserad av det.Stefan Lundgren skrev:Jag har börjat läsa "Ortnamnen i olika landskap, ex i Skaraborgs län", intressant läsning om man är intresserad av det.![]()
/Martin
/Martin
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt: