Vad läser du just nu?
- Niedzwiadek
- Medlem
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Okej ingen historisk bok men just nu läser jag Jan Guillio´s "Fienden inom oss" kunde inte motstå att köpa ett signerat exemplar.
Själva intrigen är ju nästan komisk i sin enfaldhet och knappast trovärdig. (Skulle säpo tro att PKK och al_qaida ha "kopplingar", give me a break.)
Behållningen får jag av de små nutidsbetraktelserna som Kicki pop´s (Annika Lantz) flytt till P1. Eller svan madamen i Sthlm.
Sonderling
Själva intrigen är ju nästan komisk i sin enfaldhet och knappast trovärdig. (Skulle säpo tro att PKK och al_qaida ha "kopplingar", give me a break.)
Behållningen får jag av de små nutidsbetraktelserna som Kicki pop´s (Annika Lantz) flytt till P1. Eller svan madamen i Sthlm.
Sonderling
-
Torbjörn J
- Medlem
- Kai Robert
- Medlem
Bläddrade i den för några dagar sedan. För någon som inte är särskilt intresserad av båtar och jollar så måste jag säga att bildmaterialet var hm... ambitiöst.Battler skrev:Yamato & Musashi - världens största slagskepp av Vladimir Koffman. Intressant bok om ett par tungviktare, en del foton på skeppen, som jag ej har sett tidigare finns med.
MVH
Denna vecka sträckläste jag Mig äger ingen av Åsa Lindeborg i måndags. Bra skriven och berättar nutidshistorien om Västerås i slutet på 1900-talet ur hennes perspektiv med pappan som huvudfigur. Vi som bor i Västerås känner igen oss(speciellt jag som sprungit med tidningen i områdena där hon låter mesta delen av handlingen utspela sig). Sedan läste jag Gettysburg av Tsouras, en alternativ skildring av slaget där premissen är att Stuart når slagfältet en dag tidigare. Nu läser jag Vädrets makt av Durschmied
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Lumber Jack
- Medlem
HAr just avslutat en kortare bok av en gammal ingermanlänning, Oscar Himiläinen, om hans levnadsöde runt andra världskriget. Inga krussiduller, utvikningar eller målande miljöbeskrivningar utan bara ett del av ett mycket händelserikt liv, nästan overkligt händelserikt, rakt upp och ned av en vanlig människa (alltså inte en författare). Rekomenderas, och är värd sin 50-lapp.
http://www.contra.nu/Ingermanland.html
http://www.contra.nu/Ingermanland.html
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt: