Kustartilleriets historia

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Torin
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 18 december 2005, 18:27
Ort: Skattungbyn
Kontakt:

Kustartilleriets historia

Inlägg av Torin » 18 december 2005, 20:26

Kustartilleriets historia heter en bok författad av Dankwardt (släkting till kommendanten som kapitulerade för Tordenskiöld och överlämnade Carlstens fästning)
Hur som helst så vill jag gärna få tag i ett exemplar av denna bok. Jag samlar inte utan behöver boken som referensobjekt i samband med ett projekt som jag arbetar med.
Jag har efterlyst den lite här och där men inte lyckats att få tag i den. Har du den, eller vet var jag kan hitta ett exemplar så hör av dig.

Leif H
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 25 mars 2002, 13:04
Ort: Leif Högberg
Kontakt:

Inlägg av Leif H » 20 december 2005, 02:12

Boken finns att låna på bibliotektet, antingen direkt, eller via fjärrlån från KB.
Hälsningar
Leif H

Torin
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 18 december 2005, 18:27
Ort: Skattungbyn
Kontakt:

Inlägg av Torin » 20 december 2005, 07:56

Leif H skrev:Boken finns att låna på bibliotektet, antingen direkt, eller via fjärrlån från KB.
Hälsningar
Leif H
Tack upplysningen, men grejen är den att jag vill äga ett ex själv. Biblioteken gillar inte om jag lånar på årsbasis. Jag har prövat det förr. Det blir ett himla tjat om förlängning etc.
Så, om någon vet var jag kan köpa ett ex så är jag mycket intresserad.
MVH
Göran

Användarvisningsbild
Zizka
Medlem
Inlägg: 354
Blev medlem: 15 februari 2005, 21:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Zizka » 22 december 2005, 22:10

Tradera, men där skenar priserna på allt om Kustartilleri.
Annars får du ta boken på biblioteket till en kopiator och göra en liten arbetskopia tills du hittar ett eget original.

//Z

Skriv svar