En kanonbra bokklubb!

Diskussioner kring litteratur och andra källor till vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 11 augusti 2004, 14:28

:lol:

Jo, det är nog andra av oss som inte beställde den boken. Men ska du köpa boken hur tyskarna såg Normandie?

/Martin

Användarvisningsbild
Borstrand
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: 25 oktober 2002, 01:09
Ort: Höllviken i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Borstrand » 11 augusti 2004, 16:54

Ja det brevet fick jag med... saken var att jag ville ha boken! Måste ha gått in och "råkat" avbeställa den, hur fan jag nu lyckades med det. Kommer dock inte köpa boken han rekomenderar denna gången helle då den moderna krigshistorian inte intresserar mig alls på samma sätt som t.ex. svenska stormaktstiden. Men snappsboken ville jag ha förståss, av helt andra skäl :D

Har för övrigt 267 bonuspoäng just nu på SMB och då har jag missat ett par när jag råkade betala in för sent en gång :oops: samt att jag har utnyttjat bonus till en bok en gång också.

Har väl 30-35 böcker jag köpt på SMB sen jag blev medlem för snart 2 år sedan...! Och jag gick precis ut gymnasiet innan sommaren så jag vet hur det är att inte ha ekonomi till att handla böcker egentligen... men ja, vem behöver flotta kläder när man kan köpa böcker? :P :wink:

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 12 augusti 2004, 12:22

@Martin: Jag vet inte uppriktigt sagt. kanske, är som Borstrand inte (längre) så intresserad av "modern" historia, utan tycker att den riktigt gamla tiden är intressantare. Men det säger inte att jag är totalt ointresserad av VKII.

@Borstrand: Jaha, jo, och det är ju inte bara kläder som ska köpas (det har jag nog av tycker jag) utan julkklappar och födelsedagspresenter och nån glass och så massa militaria förstås. :lol:

Någon som vet när P&S kommer förresten? Borde väl bli i dagarna va?

Användarvisningsbild
peojon
Medlem
Inlägg: 184
Blev medlem: 7 juli 2004, 15:02
Ort: Stockholm

Inlägg av peojon » 12 augusti 2004, 12:32

Jag läste "Alarm i Atlantvallen" för ungefär 15 år sedan (och den var ganska gammal redan då). Tyckte mest den tog upp hur många KA pjäser det igentligen fanns i de tyska värnen. Men så är den ju skriven av en föredetta kustartillerist, en svensk sådan.
/P-O

Necros
Medlem
Inlägg: 1003
Blev medlem: 11 april 2003, 16:07
Ort: Värmland

Inlägg av Necros » 12 augusti 2004, 15:40

[quote="Tomas Ibsen]
Någon som vet när P&S kommer förresten? Borde väl bli i dagarna va?[/quote]

Enligt SMB's hemsida nu på fredag, med andra ord den 13:e. Kolla under Kalendarium.

/Mikael Sundholm

Användarvisningsbild
Battler
Medlem
Inlägg: 5060
Blev medlem: 24 mars 2002, 10:38
Ort: Luleå

Inlägg av Battler » 12 augusti 2004, 15:43

SMB blir allt bättre på att pungslå en på surt förvärvade kronor, inte nog med att dom är förbaskat bra på att marknadsföra sina böcker, deras nya giv, verkar vara att fixa en ångest för att man avbeställt:
Du följde inte mitt råd förra gången!
Nu får du en ny chans...
Någon som fått nya Pennan & Svärdet ?

MVH

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 12 augusti 2004, 16:41

Battler skrev:SMB blir allt bättre på att pungslå en på surt förvärvade kronor, inte nog med att dom är förbaskat bra på att marknadsföra sina böcker, deras nya giv, verkar vara att fixa en ångest för att man avbeställt:
Du följde inte mitt råd förra gången!
Nu får du en ny chans...
Någon som fått nya Pennan & Svärdet ?

MVH
Personligen tycker jag SMB alltmer börjar likna den Italienska maffian under sina högdagar. "Ett erbjudande du inte kan tacka nej till....". 8O

Nya P&S torde anlända imorgon (fredag 13 augusti).


~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Borstrand
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: 25 oktober 2002, 01:09
Ort: Höllviken i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Borstrand » 12 augusti 2004, 18:34

Jag fick min P&S idag :D

Är faktiskt inte jätteintresserad av nån bok denna gången måste jag säga, vilket känns skönt då min kassa tycks ha krympt rätt rejält under sommaren... trots att jag inte tycker jag gjort nåt :?

Användarvisningsbild
peojon
Medlem
Inlägg: 184
Blev medlem: 7 juli 2004, 15:02
Ort: Stockholm

Inlägg av peojon » 12 augusti 2004, 20:45

Men de hade ASLSK1 med i senaste nummret! Positivt! Mycket positivt! Alla som inte provat på ett riktigt roligt, spännande, rafflande, taktiskt brädspel rekomenderar jag att prova!
P-O (Inbiten ASL spelare sedan -87, och SL sedan -81)

Användarvisningsbild
Usquebaugh
Medlem
Inlägg: 896
Blev medlem: 12 december 2003, 12:18
Ort: Sverige

Inlägg av Usquebaugh » 13 augusti 2004, 08:37

Beställde "Medeltidens svenska krig" förra gången så jag får väl köpa "Svenska krig 1521-1814" nu också.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 13 augusti 2004, 16:03

Maffian var det ja. Och nog gör de allt de kan för att ge en dåligt samvete... Den enda boken jag är någorlunda intresserrad av är Soldat i Waffen-SS av Hugo Woss, som tydligt rekomenderats här på forumet, men jag tror jag väntar lite. Någon som ska på SMB-dan den 22:a? Jag funderar på det faktiskt. Gratisböcker är rätt sällsynt där, även om det kostar transporten upp och tillbaka...

Kunde man inte ha en skalmanträff samtidigt? :)

Användarvisningsbild
Borstrand
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: 25 oktober 2002, 01:09
Ort: Höllviken i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Borstrand » 13 augusti 2004, 16:23

Mina polare ska lira SM i Pro (nåt tv-fotbollsspel) den helgen, så jag funderar på att dra upp till Sthlm med dom. Blir ju två flugor i en smäll :) Den ena polaren är dessutom med i SMB också så...

Kanske ses där :)

Mille1
Medlem
Inlägg: 437
Blev medlem: 1 april 2002, 14:03
Ort: Åkersberga

Inlägg av Mille1 » 16 augusti 2004, 00:37

Henric Edwards skrev:
Battler skrev:SMB blir allt bättre på att pungslå en på surt förvärvade kronor, inte nog med att dom är förbaskat bra på att marknadsföra sina böcker, deras nya giv, verkar vara att fixa en ångest för att man avbeställt:
Du följde inte mitt råd förra gången!
Nu får du en ny chans...
Någon som fått nya Pennan & Svärdet ?

MVH
Personligen tycker jag SMB alltmer börjar likna den Italienska maffian under sina högdagar. "Ett erbjudande du inte kan tacka nej till....". 8O

Nya P&S torde anlända imorgon (fredag 13 augusti).


~Henric Edwards
Jag blev lite sur där. på brevet.

Här har man köpt 1-3 böcker utan avbrott i 11 månader.

Vad händer när man för en gångs skull säger nej till snapsvisorna , då ska dom försöka få mig att få dåligt samvete, ( jag köpte fyra andra böcker av dom istället).

Jag tycker dom ska tacka mig för dom inköp jag ändå gjorde och har gjort under dessa år.

Men Men, man får ta det med en klackspark!

Användarvisningsbild
Usquebaugh
Medlem
Inlägg: 896
Blev medlem: 12 december 2003, 12:18
Ort: Sverige

Inlägg av Usquebaugh » 16 augusti 2004, 15:57

Ja sådana brev dyker alltid upp, det kan man inte bli arg åt. Det finns alltid nån lättlurad stackare som köper andra gången...

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 16 augusti 2004, 17:24

Ang. brevet med "Du följde inte mitt råd förra gången
Nu får du en ny chans" så kan jag ge mig på att det kommer ett ännu mer ångestladdat/hoptfullt brev nästa gång för de som inte köpte Normandiboken.
..

Skriv svar