Vad läser du just nu?
- Anders Widén
- Medlem
Oj, vill bara uppmärksamma er på att jag skrev fel. Det skall vara 10 000. Detta i Syditalien mellan åren 1981 och 92.Johan Rapping skrev:Maffians värld - historien om Cosa Nostra. Maud Webster skriver om något väldigt intressant, men det blir kanske lite för ostrukturerat. Jag har iofs bara läst femtio sidor än så länge så det är väl för tidigt att säga bu eller bä. Hursomhelst är det ju några intressanta fakta hon presenterar. Tex att det mellan slutet av åttio och början av nittiotalet dödades 100 000 människor i Italien i samband med maffia affärer. Visste inte att Maffian hade en så "stark arm" runt om i Italien.
- Anders Widén
- Medlem
- Mathias Forsberg
- Medlem
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
Uppdatering:
Läser nu Hönsen värper små ägg i år:
Med brutala metoder sprängde tyskarna hösten 1941 flera motståndsgrupper i det ockuperade Norge. När den unga nygifta Lene tvingas bevittna hur hennes man avrättas beslutar hon sig för att hämnas. Hon ska mörda SS-Standartenführer Krüger. Detta är upptakten till denna andravärldskrigsthriller, som utspelar sig i gränstrakterna mellan Sverige och Norge.
Det som jag tycker är mest intresant är att min Morfar(90år)bodde/bor i trakterna där mycket av detta hände. Så efter varje kapitel så blir det en trevlig pratstund med morfar.
Läser nu Hönsen värper små ägg i år:
Med brutala metoder sprängde tyskarna hösten 1941 flera motståndsgrupper i det ockuperade Norge. När den unga nygifta Lene tvingas bevittna hur hennes man avrättas beslutar hon sig för att hämnas. Hon ska mörda SS-Standartenführer Krüger. Detta är upptakten till denna andravärldskrigsthriller, som utspelar sig i gränstrakterna mellan Sverige och Norge.
Det som jag tycker är mest intresant är att min Morfar(90år)bodde/bor i trakterna där mycket av detta hände. Så efter varje kapitel så blir det en trevlig pratstund med morfar.
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
-
Artur Szulc
- Medlem
- Usquebaugh
- Medlem