Propaganda, genom tiderna!!

Skriv svar
susshi
Medlem

Propaganda, genom tiderna!!

Inlägg av susshi » 5 april 2004, 22:38

hej!!
jag har gjort ganska många "stora" arbeten i historia (som är mitt favorit ämne) å jag hatr kommit fram till att det finns välldigt mycket propaganda i de historiska källorna.
senast gjorde jag ett arbete om "Japans expansionspolitik i Asien" och kom då fram till att den ledande media makten "USA" har influerat vår historia.

detta är ju inte bra, tänk alla som inte forskar lika grundligt som jag.
dessa personer skulle tro att Japan var en helt idiotisk stat, som mördade bara för skojjs skull. man tar alldrig upp att faktiskt amerikaner och vilka arméer som hellst skövlar och våldtar när det är krig.

"I krig lyder inga regler" säg det ju.

vad tycker ni andra "sköldpadsdjur" :P
vill höra vad ni tycker om denna tanke? :idea:

susshi
Medlem

Re: Propaganda, genom tiderna!!

Inlägg av susshi » 8 april 2004, 16:19

susshi skrev:hej!!
jag har gjort ganska många "stora" arbeten i historia (som är mitt favorit ämne) å jag hatr kommit fram till att det finns välldigt mycket propaganda i de historiska källorna.
senast gjorde jag ett arbete om "Japans expansionspolitik i Asien" och kom då fram till att den ledande media makten "USA" har influerat vår historia.

detta är ju inte bra, tänk alla som inte forskar lika grundligt som jag.
dessa personer skulle tro att Japan var en helt idiotisk stat, som mördade bara för skojjs skull. man tar alldrig upp att faktiskt amerikaner och vilka arméer som hellst skövlar och våldtar när det är krig.

"I krig lyder inga regler" säg det ju.

vad tycker ni andra "sköldpadsdjur" :P
vill höra vad ni tycker om denna tanke? :idea:
är d ingen som har någon åsikt om detta!? :cry:

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 8 april 2004, 16:40

Vad finns det att säga? Att det är hemskt att USA är en stormakt? Källkritik är viktig i all slags forskning och något det första man lär sig när man ska söka information.
Själv tycker jag att det är skönt att det finns så många olika källor då man själv kan skapa sig en uppfattning om vad som hände.

/Martin

Skriv svar