Fenomenet Harrison
- Djinghis Khan
- Medlem
Fenomenet Harrison
Vad är det med den karln egentligen? Jag begriper mig inte på honom. Han är fortfsarande i 30-årsåldern, är professor och kolla bara på alla de böcker som han skrivit:
Age of Abbesses and Queens
Europa I Världen : Medeltiden
Historiebok För Kakälskare
I Skuggan Av Cathay
Jarlens Sekel
Karl Knutsson : En Biografi
Krigarnas Och Helgonens Tid
Mannen från Barnsdale
På Klios fält
Skapelsens Geografi
Social Militarisation and the Power of History
Stora Döden
Sveriges Historia Medeltiden
Tankar Om Historia
Tusen År I Europa : 1600-1800
Uppror och allianser
Uttöver det har han skrivit oändliga artiklar och andra verk, och nu i vår kommer boken Harrisons historia
Imponerande är det i vart fall, hoppas han fortsätter
/DK M
Age of Abbesses and Queens
Europa I Världen : Medeltiden
Historiebok För Kakälskare
I Skuggan Av Cathay
Jarlens Sekel
Karl Knutsson : En Biografi
Krigarnas Och Helgonens Tid
Mannen från Barnsdale
På Klios fält
Skapelsens Geografi
Social Militarisation and the Power of History
Stora Döden
Sveriges Historia Medeltiden
Tankar Om Historia
Tusen År I Europa : 1600-1800
Uppror och allianser
Uttöver det har han skrivit oändliga artiklar och andra verk, och nu i vår kommer boken Harrisons historia
Imponerande är det i vart fall, hoppas han fortsätter
/DK M
Är böjd att hålla med. Hur är det med honom förresten, gick han inte på en propp i form av överansträngning häromsistens? Någon som pluggar i Lund och vet om professorn är "back on track"?
Edit p.g.a. dåliga insatser i retstavvningsleran
Edit p.g.a. dåliga insatser i retstavvningsleran
Senast redigerad av 1 Sarvi, redigerad totalt 26 gånger.
- Kapten_Gars
- Medlem
Den stora "proppen" som D. Harrisson verkar ha åkt på var/är ett synnerligen brutalt och abrupt slut på ett förhållande. Han skrev rätt öppenhjärtligt om det inträffade vid jul-nyår i en av kvällstidningarna.
Sånt sänker nog de flesta för ett bra tag framåt.
I överigt kan jag bara hålla med om att han är en av våra mest begåvade och produktiva historiker för tillfället. Att han sedan lärt sig skriva välskriven och läsbar histopria gör honom till rätt ovanlig bland de akademiskt skolade historikerna.
Han har IMHO mycket snabbt nått samma höga klass som Peter Englund och kan tom vara på väg att gå om PE.
/Daniel
I överigt kan jag bara hålla med om att han är en av våra mest begåvade och produktiva historiker för tillfället. Att han sedan lärt sig skriva välskriven och läsbar histopria gör honom till rätt ovanlig bland de akademiskt skolade historikerna.
Han har IMHO mycket snabbt nått samma höga klass som Peter Englund och kan tom vara på väg att gå om PE.
/Daniel
- Mathias Forsberg
- Medlem
- Djinghis Khan
- Medlem
Aj då, vad kan man läsa om det? Har du ngn länk?Kapten_Gars skrev:Den stora "proppen" som D. Harrisson verkar ha åkt på var/är ett synnerligen brutalt och abrupt slut på ett förhållande. Han skrev rätt öppenhjärtligt om det inträffade vid jul-nyår i en av kvällstidningarna.
/Daniel
/DK M
- Kapten_Gars
- Medlem
-
Gutekrigaren
- Medlem